فرماندار آستارا خبرداد:

کشتی سانحه دیده نارگل در آستارا نجات یافت

کشتی تجاری نارگل، با رسیدن یدک کش بندر انزلی و تلاش نیروهای اسکله و پایگاه نیروی دریایی ارتش در آستارا به ساحل منتقل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار آستارا گفت: کشتی تجاری نارگل که دیروز در دهانه اسکله بندر این شهرستان تعادل خود را از دست داده بود، با رسیدن یدک کش بندر انزلی و تلاش نیروهای اسکله و پایگاه نیروی دریایی ارتش در آستارا به ساحل منتقل شد.

یونس رنجکش افزود: یدک کش اعزامی از بندر انزلی سحرگاه امروز به بندر آستارا رسید و با کمک یک یدک کش دیگر از بندر آستارا، کشتی تجاری سانحه دیده از دریا به اسکله کشیده شد و کار فنی برای تعمیرات لازم انجام خواهد گرفت.

همچنین معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا به خبرنگار دیارمیرزا گفت: کشتی ایرانی دو هزار و پانصد تنی نارگل متعلق به شرکت کشتیرانی خزر که با دو هزار تن یار در حال خروج از اسکله بندر این شهرستان به مقصد باکو در جمهوری آذربایجان بود به دلیل برخورد با کف زمین و خارج شدن از کانال به گل نشست و متاسفانه آب وارد کشته شده است.

ساسانیان از تلاش نیروهای امدادی شهرستان برای نجات این کشتی خبر داد و افزود: تیم امداد نیروی دریایی ارتش و تیم غواصی ناوگان شمال برای شناور سازی این کشتی تمام تلاش خود را کرده و همچنین با استفاده از انواع پمپ های آب در حال تخلیه آب داخل کشتی و کمک از یدک کش برای پایدار کردن آن شدند.

پس از ساعت ها تلاش در ساعت ۳/۵۰ دقیقه صبح امروز ۳۰ آذر با رسیدن یک یدک کش کمکی از اسکله بندر انزلی به همراه یک یدک کش شرکت کاوه کشتی نارگل به اسکله انتقال و در حال تعمیر می باشدو همچنین علت فنی حادثه از سوی کارشناسان امر در دست بررسی است

گفتنی است کشتی تجاری نارگل با حدود بیش از ۸۸ متر طول دوهزار تن بار سرامیک از بندر آستارا به سمت بندر هوسان باکو در حال حرکت بود که حدود ساعت ۱۴ ظهر روز پنجشنبه به دلیل مشکل فنی در هنگام خروج از دهانه بندر از پاشنه کشتی دچار آبگرفتی می‌شود.

Share