شیرزاد مطرح کرد:

پروژه‌های عمرانی آبفا در رشت نیمه‌کاره رها نشود|جمع‌آوری ۴۱۲ میلیون تومان از محل تبصره ۳

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت گفت: تا کنون ۴۱۲ میلیون تومان از محل اجرای تبصره سه(افزایش آب بهای مصرفی) در رشت جمع آوری شده و باید تمام این مبلغ به منظور رفع مشکلات آب و فاضلاب محلات کم برخوردار رشت هزینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد در اولین جلسه کمیته فنی بررسی اقدامات پیرامون اجرای تبصره سه( افزایش آب بهای مصرفی مشترکین رشت) که با حضور مدیر عامل آبفای گیلان در ساختمان شورای رشت واقع در خیابان سعدی برگزار شد اظهار کرد: افزایش آب بهای مصرفی مشترکین رشت بر اساس تبصره سه و با پیشنهاد آبفای گیلان و موافقت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در تیرماه سال جاری به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۱۲ میلیون تومان از محل افزایش آب بهای مصرفی مشترکین رشت بر این اساس جمع آوی شده است افزود: پس از طی مراحل قانونی این افزایش آب بها از تاریخ هفدهم مهرماه لغایت سی ام آبان سال جاری محاسبه و تا کنون از این محل ۴۱۲ میلیون تومان جمع آوری شده است.

شیرزاد به کلنگ زنی پروژه انتقال فاضلاب در محله معلولین رشت اشاره کرد و گفت: در نخستین گام و پس از جمع آوری هزینه افزایش آب بهای مصرفی بر اساس تبصره سه از مشترکین رشت شاهد کلنگ زنی پروژه انتقال فاضلاب به طول پنج کیلومتر در محله معلولین رشت بودیم.

وی با تاکید به رفع مشکلات آب و فاضلاب در محلات کم برخوردار رشت بیان کرد: محلات سیاه اسطخر، کوی حسینی، فخب، میدان امام علی تا ابتدای جاده سنگر که جزو حوزه رشت است از جمله محلات کم برخوردار  در بحث آب و فاضلاب بوده و انتظار داریم مدیران آب و فاضلاب گیلان با بهره مندی از اجرای تبصره سه در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات مشترکین مناطق نام برده شده اقدام کنند.

شیرزاد به اجرای پروژه تصفیه خانه امام رضا(ع) در شمال شهر رشت اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه نیازمند اعتبار پنجاه میلیارد تومانی بوده و این مبلغ باید از محل اعتبار ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت تامین شود.

وی با تاکید به تسریع اجرای پروژه آب و فاضلاب در محلات کم برخوردار افزود: با تسریع در احداث تصفیه خانه های امام رضا(ع) و مسکن مهر یقینا بخش عظیمی از فاضلابها به آن سمت هدایت شده و از ورود فاضلاب به داخل رودخانه های رشت جلوگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به تکمیل پروژه انتقال فاضلاب در محله معلولین اشاره کرد و گفت: مدیر عامل آبفای گیلان در این جلسه زمان تکمیل پروژه انتقال فاضلاب محله معلولین را یکساله اعلام نموده که این مهم باید تسریع و در مدت زمان کوتاهتری به سرانجام برسد.

وی با ابراز گلایه از برخی پروژه های عمرانی نیمه کاره رها شده در رشت تصریح کرد: انتظار داریم آب و فاضلاب گیلان ضمن تسریع در اجرای پروژه های مربوط به مشترکین رشت نسبت به تکمیل نهایی آنها نیز اقدام کرده و پروژه های عمرانی آب و فاضلاب نیمه کاره رها نشود.

شیرزاد با اشاره به تصفیه خانه مسکن مهر رشت بیان کرد:تصفیه خانه مسکن مهر رشت ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن نیازمند اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی است.

شیرزاد با تاکید به پیگیری کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت مبنی بر ارائه خدمات مناسب آب و فاضلاب در محلات کم برخوردار شهر افزود: محلاتی از جمله سیاه اسطخر، فخب، کوی حسینی و غیره جزو محلات کم برخوردار هستند که به لحاظ نداشتن شبکه های انتقال آب و فاضلاب بهداشتی با مشکلات فراوانی مواجه بوده و انتظار داریم پس از تکمیل پروژه انتقال فاضلاب محله معلولین مبالغ جمع آوری شده از محل افزایش آب بهای مصرفی مشترکین رشت( تبصره سه) در این محلات هزینه شود.

Share