محرمانه بودن فرایند رسیدگی و امنیتی بودن پرونده

هنگامه شهیدی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار، را به بیش از ۱۲ سال حبس محکوم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی ترک همدانی، وکیل هنگامه شهیدی، روز شنبه ۱۰ آذر به خبرگزاری ایرنا گفته است موکلش علاوه بر محکومیت به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس، به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی همچنین خروج از کشور محکوم شده است.

ترک همدانی به دلیل «محرمانه بودن فرایند رسیدگی و امنیتی بودن پرونده» از ذکر جزئیات بیشتر درباره موارد اتهامی خودداری کرده است.

هنگامه شهیدی پیش از این در ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ با دستور دادسرای فرهنگ و رسانه تهران بازداشت و تا ۷ شهریور ۱۳۹۶ را در زندان بسر برده بود.

بر اساس این گزارش، دادستانی تهران سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد : متهم مذکور که تحت تعقیب قضایی بوده و توسط مأمورین پلیس در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن، از دید مأمورین استفاده می‌کرد دستگیر و به زندان معرفی شد.

هنگامه شهیدی (زاده ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۴ در مشهد) روزنامه‌نگار، عضو حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی در امور زنان، فعال حقوق زنان و حقوق مطبوعات، خبرنگار سیاسی و نویسنده زن ایرانی است. وی در یازدهمین جشنواره مطبوعات تهران، رتبه اول روزنامه‌نگاری را به خاطر پوشش خبری از افغانستان و عراق کسب کرده‌است.

Share