مدیرکل کمیته امداد استان گیلان خبرداد:

همکاری ۲۴۸ وکیل نیکوکار با کمیته امداد گیلان|بهره برداری از ۶۲۰۰ پروژه عمرانی تا پایان سال

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: مددجویان گیلانی از ابتدای سال جاری ۶۵۰ مورد خدمات حقوقی در قالب خدمات مددکاری حقوقی با همکاری وکلای نیکوکار و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس اهرابی گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در امور حقوقی مددجویان تحت حمایت در سال جاری ارائه داد و گفت: یکی از اقدامات این نهاد برای توانمندسازی خانوارها، ارائه خدمات حقوقی رایگان به آن‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه ارائه خدمات حقوقی در کنار سایر خدمات به مددجویان در دستور کار این نهاد قرار دارد گفت: پیگیری مسائل حقوقی و قضایی خانوارهای تحت حمایت برای احقاق حقوق و جلوگیری از تضییع حقوق آن‌ها ازجمله اقدامات کمیته امداد است.

وی به ارائه ۶۵۰ مورد خدمات حقوقی در قالب مددکاری حقوقی با همکاری وکلای نیکوکار و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه در سال جاری اشاره کرد و افزود: این خدمات شامل تهیه و تنظیم دادخواست، تنظیم لایحه دفاعیه، شکوائیه، اظهارنامه و شرکت در جلسات دادرسی بوده است.

اهرابی بابیان اینکه برای کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مددجویان به خدمات حقوقی میز خدمت در سطح ادارات شهرستان‌ها دایر شده است، گفت: در حال حاضر ۲۴۸ وکیل نیکوکار با کمیته امداد گیلان همکاری می‌کنند و سال گذشته ۵۷ مورد پرونده برای رسیدگی به آن‌ها معرفی شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه وکلای نیکوکار با حضور در ادارات و ارائه مشاوره حقوقی رایگان پرونده‌های مددجویان را رسیدگی می‌کنند افزود: در سال جاری ۲۱ مورد پرونده حقوقی برای رسیدگی به کانون وکلا، ۴۵ مورد به وکلای نیکوکار و ۲۵ مورد هم به مرکز امور مشاوران قوه قضائیه معرفی‌ شده است.

وی از ارائه ۱۲۳۱ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان در سال جاری خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه با مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه و کانون وکلا، پرونده‌های مددجویان در طول سال به این مراکز ارجاع و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بهره برداری از ۶۲۰۰ پروژه عمرانی برای مددجویان گیلانی تا پایان سال

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی گفت: یکی از موضوعات مهم در توانمندسازی خانوارها تهیه مسکن مناسب برای مددجویانی است که فاقد مسکن هستند یا مسکن مناسب ندارند.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مسکن نیازمندان یکی از اولویت‌های کمیته امداد است، افزود: داشتن سرپناه مناسب و مکان امن برای زندگی، یکی از شاخص‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت و یکی از عوامل سرعت بخشیدن در توانمندسازی به شمار می‌رود.

اهرابی بابیان اینکه تا پایان سال جاری ۶۲۰۰ پروژه عمرانی توسط کمیته امداد گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: طبق برنامه ۲۳۰۰ واحد مسکن در قالب شهری و روستایی اعم از خرید و ساخت در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه برای اجرای ۶۲۰۰ پروژه عمرانی ۹۲ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است، ادامه داد: از این میزان اعتبار، ۶۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه‌ و بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها و مابقی از منابع کمیته امداد، مشارکت خیران و بستگان مددجو تأمین می‌شود.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌ها خبر داد و افزود: از ۲۳۰۰ واحد مسکن در حال اجرا، ۱۰۲۷ واحد مسکن روستایی است که با مشارکت سپاه در حال ساخت است.

اهرابی تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی و همچنین ساخت سرویس بهداشتی را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد گیلان در سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال تعمیر و بازسازی سه هزار و ۹۰۰ مسکن مددجویان شهری و روستایی همراه با سرویس بهداشتی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

شایسته ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۴۶ خانوار از انشعابات رایگان آب، برق و گاز بهره‌مند شده‌اند که ۱۷۷۹ خانوار روستایی و ۴۶۷ خانوار هم شهری بوده‌اند.

Share