معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان:

نمی‌دانیم که چه نوع ماشین‌آلاتی در استان وجود دارد|سیل ۵۰۰ میلیارد تومان به گیلان خسارت زد

کاظم یوسفی گفت: در سیل های اخیر استان برآوردی که از دستگاه‌ها به ما رسیده است، ۵۰۰ میلیارد تومان است که به هیات وزیران ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاظم یوسفی معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه در استان نیازمند بروزرسانی و نظم بخشیدن به اطلاعات در دستگاه‌ها هستیم، افزود: در این چند مدت کوتاهی که در این حوزه مشغول خدمت هستم کاملا مشهود است که در بخش اطلاع رسانی به موقع با ضعف روبرو هستیم و در این مورد مدیران استانی باید رابطین خود را بیشتر تقویت کنند تا پاسخگوی بهتری در زمان بحرانی باشند.

یوسفی در مورد بانک اطلاعاتی ماشین‌آلات گفت: متاسفانه وقتی می‌خواستیم ماشین آلاتی را از استان دیگری وارد کنیم، نمی‌دانستیم که چه نوع ماشین آلاتی در استان وجود دارد و نیز بیشتر به چه نوع ماشین آلاتی نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت در این سیل اخیر کمترین خسارت را داشته است، گفت: در سیل های اخیر استان برآوردی که از دستگاه‌ها به ما رسیده است، ۵۰۰ میلیارد تومان است که به هیات وزیران ابلاغ شده است.

یوسفی تصریح کرد: انچه که به استان به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است، ۵۰ میلیارد تومان از محل تملک و دارایی‌ها است که معادل ۱۰ درصد است و در حال حاضر در حال مکاتباتی با حوزه برنامه بودجه برای افزایش این اعتبار هستیم.

وی با اشاره به وام های بلاعوض گفت: چند سالی بود که اعتبارات بلاعوض به استان تخصیص داده نشده بود که امسال امسال ۱۷و نیم میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان در مورد تعریض زمین‌هایی که در کنار حاشیه‌ها رودخانه ها قرار دارند اظهار کرد: به افرادی که در حاشیه رودخانه ها زمین داشتند و در سیل اخیر دچار حادثه شدند ۱۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

یوسفی به پرداخت تسهیلات معیشت، تعمیرات و ساخت اشاره کرد و گفت: سهم استان در این حوزه ۷۰ میلیارد تومان است که برای خانه های شهری و روستایی که تخیریب شده اند برای شهری ۵۰ میلیون و روستایی ۳۵ میلیون وم پرداخت میشود.

وی با بیان اینکه که در سیل اخیر ۳ نفر کشته داشته‌ایم گفت: متاسفانه شاهد بی احتیاطی افراد بر روی پل های در معرض خطر بودیم.

Share