امام جمعه آستارا

نماینده‎ای مثل مدرس نداریم | میرزا کوچک خان افتخار ایران است

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: مبارزات میرزا برای ایران و اسلام بود و او متعلق به گیلان نیست بلکه متعلق به ایران است و امروز دنیا نیازمند تفکرات اشخاصی همچون میرزا کوچک خان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به مراحل ایمان گفت: اولین مرحله ایمان زبانی است و انسان با بهره‌گیری از گفتار اعتقادی می تواند به آن برسد.

حافظ نیا مرحله دوم ایمان را ایمان تقلیدی دانسته و گفت: این مرحله ایمان بدون استدلال است که ایمان عموم مردم از همین گونه است و در این مرحله اگر در مسیر درست باشد می تواند انسان را بهشتی کند.

امام جمعه آستارا مرحله بعدی ایمان را ایمان حرفی دانسته و بیان کرد: عده‌ای فقط در حرف خالق یکتا را عبادت می کنند و ایمان کامل زمانی شکل می‌گیرد که عمل صالح و عقل و استدلال در آن نقش داشته باشد، مومن واقعی کسی است که قلب هایش از یاد خداوند بترسد و شنیدن هر آیه قرآن باعث افزایش ایمانش بشود.

وی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به شنبه دهم آذر شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: شهید مدرس نه تنها برای مجلسیان بلکه برای همه سیاستمداران ما الگو هستند و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نمایندگان ما باید مثل مدرس باشند.

حافظ نیا افزود: مدرس جان داد اما باج نداد و وی یک نماینده واقعی بود، دغدغه دین و دیانت، استقلال کشور و حفظ ارزشهای اسلامی از ویژگی های او بوده و امروز هیچ نماینده‌ای این ویژگی‌ها را ندارد و هیچ نماینده ای مثل مدرس نداریم.

خطیب جمعه آستارا با انتقاد از برخی افراد گفت: کسانی که در انتخابات خرید و فروش رای می کنند و با پول رای می‌دهند بدانند که نماینده شان هم با پول به وزیر رای خواهد داد.

حافظ نیا در ادامه با اشاره به روز جهانی مبارزه با ایدز گفت: جوانان باید از رفتارهای پرخطر و خارج از شرع بپرهیزند تا دچار بیماری‌های مختلف نشوند و همچنین در چارچوب اخلاقیات حرکت کردن انسان را از مبتلا شدن به آسیب های گوناگون دور می‌کند.

میرزا کوچک متعلق به ایران است

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: مبارزات میرزا برای ایران و اسلام بود و او متعلق به گیلان نیست بلکه متعلق به ایران است و امروز دنیا نیازمند تفکرات اشخاصی همچون میرزا کوچک خان است.

حافظ نیا با اشاره به روز جهانی معلولین هم گفت: حس ترحم شایسته انسانهای شریف نیست و توجه به دغدغه های معلولین و دستگیری از آنها برای ما امری لازم و ضروری است.

وی با انتقاد از گرانی های اخیر گفت: دولت از ابتدای سال مدام شعار می داد که افزایش قیمت‌ها را در یک مرحله نخواهیم داشت و امروز قیمت‌گذاری نامناسب مردم را آزار می‌دهد و این امر باید حل شده تا حلال و حرام ها هم رعایت شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: ملت بزرگ ایران آنقدر تمدن و عظمت دارد که در دنیا شما را طی کرده و در دهان شما می زند و نابودی کفر انشالله نزدیک است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است .

Share