معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت خبرداد

نصب ۵ المان شب چله در ۵ نقطه شهر رشت به مناسبت شب یلدا

پنجه ای با تاکید بر نصب ۵ المان شب چله در ۵ نقطه شهر گفت: این المانها در میدان صیقلان، توشیبا، چهارراه گلسار و اعلم الهدی و فلکه گاز نصب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در آستانه شب یلدا بیان داشت: شب یلدا ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد؛ فرهنگی که از گذشتگان به ما به ارث رسیده و مردم ایران همه ساله با برگزاری آیین ها و مراسمی، این شب را جشن می گیرند.

سجاد محجوب تکنولوژی و روزمرگی دلیل افزایش فاصله بین افراد دانست و افزود: برپایی جشن ها و آیین های سنتی نظیر شب یلدا می تواند پیوندهای عاطفی را تقویت کرده و مردم به بهانه جمع شدن دور هم لحظاتی را به دور از تنش و استرس های موجود زندگی سپری خواهند کرد.

وی با اشاره به برخی رسوم پیشینیان در طولانی ترین شب سال اضافه کرد: جشن و شادی کردن، خوردن هندوانه انواع میوه ها و انواع تنقلات، حافظ خوانی و پوشیدن لباس های رنگی از آن جمله است، هر چند ممکن است امروز کمرنگ تر بدان پرداخته شود اما آنچه اهمیت دارد، توجه به صله رحم و دید و بازدید، تقویت روابط و ایجاد شور و شعف در این ایام است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر تصریح کرد: این برنامه ها با هدف پاسداشت آئین ها و سنت های پسندیده فرهنگی و ایجاد شور، نشاط و شعف در شهر و بین مردم تدوین و اجرا شده است.

نصب ۵ المان شب چله در۵ نقطه شهر به مناسبت شب یلدا

در ادامه نینا پنجه ای معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت که از یک ماه پیش فعالیت خود را در این سازمان آغاز کرده گفت: در آستانه شب یلدا با هدف نماسازی محیط شهری و پاسداشت آئین های سنتی و فرهنگی برای پر رنگ کردن این آئین ها از صبح دیروز سازمان اقدام به آذین بندی ساختمان تاریخی و بخشی از فضای شهر کرد.

نینا پنجه ای در ادامه با اشاره به گلکاری میدان شهرداری رشت خاطرنشان کرد: با همکاری تعدادی از هنرجویان رشته گرافیک اکران طرح های فرهنگی با مضمون یلدا در جایگاه های تبلیغاتی سطح شهر انجام شد.

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت سعی کرده است تا با صرف هزینه های اندک با استفاده از ایده های هنرمندان رشته گرافیک برای ایجاد شور و شعف مردم گام هایی هرچند کوچک برداشته شود.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به اینکه پیاده راه فرهنگی تنها فضای باز شهری است، تصریح کرد: از آنجایی که سازمان سیما، منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نقش بسزایی در درک بصری شهروندان دارد، لذا هر قدر این دو سازمان کارهای جذاب تری در ایجاد شادی و شعف مردم داشته باشد به همان نسبت درک بصری مردم بیشتر خواهد شد. البته در برنامه آتی سازمان حتما از ظرفیت پارک ها استفاده های بهتری خواهد شد.

پنجه ای با تاکید بر نصب ۵ المان شب چله در ۵ نقطه شهر گفت: این المانها در میدان صیقلان، توشیبا، چهارراه گلسار و اعلم الهدی و فلکه گاز نصب شده است.

او گفت: با توجه به اینکه در تقویم فرهنگی تا پایان سال ۹ دی روز بصیرت و سالروز میثاق امت با ولایت، ۱۲ دی روز رشت، ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین جشن باستانی نوروز را در پیش رو داریم برنامه های متنوعی توسط این سازمان برنامه ریزی و مدون شده است.

Share