وقتی بقای اسرائیل اولویت نتانیاهو می‌شود

نتانیاهو: امنیت اسرائیل به خطر بیفتد به ایران حمله می‌کنیم!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در نشستی با خبرنگاران خارجی در بیت المقدس گفت: « اگر بقای دولت یهودی به خطر بیفتد اسرائیل خود را آماده خواهد کرد تا به ایران حمله کند».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نتانیاهو در سخنرانی خود بار دیگر ایران را خطری برای «کشور یهودی» خواند و در مورد به مخاطره انداختن موجودیت اسرائیل به ایران هشدار داد و افزود: «هیچ گزینه‌ای را که برای دفاع از خودمان لازم باشد در این لحظه مردود نمی‌دانم».

یکی از خبرنگاران از نتانیاهو درباره خط قرمزهای اسرائیل در برابر ایران پرسید و او نیز پاسخ داد: «خط قرمز ما بقای ما است. ما آنچه ضروری باشد را انجام خواهیم داد تا دولت اسراییل را در برابر ایران حفاظت کنیم، رژیمی که به راحتی درباره نابودی دولت یهود حرف می‌زند».

نخست وزیر اسرائیل همچنین افزود: «ما هیچ کاری جز اینکه بخواهیم از خودمان دفاع کنیم انجام نخواهیم داد. در حال حاضر ارتش اسرائیل تنها نیروی نظامی در جهان است که به طور مستقیم با نیروی نظامی ایران مواجه شده است. ما این پدیده را در سوریه داشتیم و آنها را عقب راندیم. چرا که آنچه آنها به دنبالش هستند این بوده که بخواهند نیروی نظامی‌شان را دقیقا بیاورند همینجا. ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر از ایران و درست در نزدیکی مرزهای ما. آنها می‌خواهند موشک‌های با برد ۴۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را به اینجا بیاورند که همه اسراییل را پوشش می‌دهد. آنها می‌خواهند ۸۰ هزار نیروی نظامی شیعی را با هدف نابودی ما به اینجا بیاورند. سیاست ما متوقف کردن آنها خواهد بود. ما حتی وقتی چیزهای بد کوچک باشند هم جلوی رشد آنها را خواهیم گرفت.

نخست وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنانش گفت:« خب ما در سوریه با ایران مواجه شدیم و هر جای دیگری که لازم باشد از خودمان دفاع کنیم با ایران مواجه خواهیم شد. همانطور که شما هم همین کار را خواهید کرد».

Share