امام جمعه رشت:

مسئولان گلایه مندی مردم را انکار نکنند|نابودی اسرائیل در گرو نابودی آل سعود است

امام جمعه رشت، با اشاره به حمایت های آل سعود از رژیم غاصب صهیونیستی، خاطرنشان کرد: به اذعان رئیس جمهور آمریکا حیات رژیم صهیونیستی در منطقه به عربستان وابسته است که نشان می دهد نابودی اسرائیل در گرو نابودی آل سعود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) با سه سفارش جامع و نورانی فرمودند؛ کسانی که از دنیا اندوهگین هستند از قضا و قدر الهی خشمگین می‌شوند.
وی ادامه داد: اگر فردی از مصیبت‌ها و گرفتاری‌هایی که برای او به وجود آمده، شکایت کند در واقع از خداوند شکایت کرده است زیرا مصیبت‌ها از امتحان‌های الهی هستند ضمن اینکه احترام افراد به سرمایه‌داران به خاطر پول آنها موجب از دست دادن دوسوم دین‌شان می‌شود.
امام جمعه رشت در ادامه به نخستین اقامه نمازجمعه پیامبر اکرم(ص) در هجرت از مکه به مدینه در دهکده قبا اشاره کرد و افزود: اقامه نمازجمعه از یادگارهای امام راحل و برکات انقلاب اسلامی است.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع)، بیان کرد: میلاد پیامبر(ص) را به امت اسلامی و تمام بشریت تبریک می‌گوییم.
وی به تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه سال ۵۸ به فرمان امام(ره) اشاره کرد و گفت: بسیج ظرفیت بسیار بالایی است و می‌تواند دولت و ملت را در رسیدن به اهداف متعالی یاری کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی یکی از برنامه‌های بسیج است، تصریح کرد: در مدت چهار سال گذشته ۳۰۰ هزار شغل توسط بسیج در کشور ایجاد شده است.
آیت‌الله فلاحتی با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: هفتم آذرماه سال ۵۸ در دوران جنگ تحمیلی ناوچه پیکان با نابود کردن سکوهای نفتی در نبردی جانانه با نیروی دریایی رژیم بعثی عراق درگیر شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه تعجب می‌کنم بعضی از رجال سیاسی زمانی که این طرف و آن طرف می‌روند می‌گویند مردم از گرانی‌ها گلایه ندارند، اظهار کرد: موضوع مذکور دو تفسیر دارد و یکی آن‌که اگر منظورشان این است مردم ایران مقاوم هستند و گلایه از نظام و رهبری نمی‌کنند، این درست است.
امام جمعه رشت ادامه داد: اگر غیر از منظور مذکور باشد و بگویند مردم گرانی را مشاهده می‌کنند و شکایتی ندارند، بدانند در ماه‌های اخیر شاهد گرانی‌ها در جامعه هستیم به‌ویژه نرخ مواد غذایی چند برابر شده بنابراین نباید با چشم بسته از کنار مردم رد شویم.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عده‌ای شکم‌شان سیر است، یادآور شد: خط فقر را سه میلیون تومان اعلام کردند و درآمد ماهانه بسیاری از مردم کمتر از این مبلغ است.
وی به اذعان رئیس جمهور آمریکا مبنی براینکه اگر عربستان را حمایت نکنیم رژیم صهیونیستی نابود می‌شود، اشاره کرد و افزود: دولت آل‌سعود یک نسخه از رژیم جعلی صهیونیستی محسوب می‌شود و در تاریخ به اثبات رسیده، رژیم صهیونیستی را آل سعود به وجود آورده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه «کجاست آن روز که منتقم واقعی ما بیاید»، بیان کرد: با ظهور امام عصر(عج) مردم آل‌سعود را از بین برده و به آب‌های خلیج فارس و دریای سرخ می‌ریزند.
آیت‌الله فلاحتی با سلام و صلوات خدا بر روح امام راحل، تصریح کرد: امام(ره) از ملت ایران شیران بیشه مقاومت ساخت که در مقابل تمام مستکبران ایستاده‌اند، از کسی نمی‌هراسند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.
وی به غلبه اقتدار ملت ایران بر آمریکا اشاره کرد و گفت: ملت ایران درس مقاومت را از اسلام، قرآن و امام(ره) آموخته است اما هنوز عده‌ای سیاست‌مدار ترسو و بذل می‌گویند اگر CFT را نپذیریم به سر ملت بلا می‌آورند.
امام جمعه رشت با تأکید براینکه رجال سیاسی ترسو را باید به زباله‌دان انداخت، اظهار کرد: به رجال مذکور توصیه می‌کنم به نمازجمعه بیایند، کنار یک نوجوان بنشینند و درس مقاومت را از او یاد بگیرند.
آیت‌الله فلاحتی با این دعا که خدایا کمک کن افرادی که در عرصه سیاسی و اجتماعی وارد می‌شوند مانند ملت ایران شجاع باشند، خاطرنشان کرد: مردم ایران تاکنون ایستاده‌اند و در برابر تمام طرح‌ها و کنوانسیون‌های ظالمانه بین‌المللی بازهم می‌ایستند.
وی در ادامه باداشاره به آموزه‌های زندگی مشترک زوجین جوان و تغذیه حلال، بیان کرد: دختر و پسر جوان پس از تشکیل خانواده باید به لقمه و روزی حلال توجه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاثیر لقمه حرام در فرزند، تصریح کرد: عذاب سختی در حرام‌خواری برای انسان بیان شده ضمن اینکه عبادت از طریق مال حرام مانند ساختن خانه روی شن و ماسه است.
را فقر عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید؛ کسی که مال را از راه غیر حلال کسب کند خدا او را فقیر می‌کند.
وی با بیان اینکه انسان حرام‌خوار حق‌شناس و حق‌محور نیست، یادآور شد: کسی که حرام می‌خورد ملائکه خداوند در آسمان و زمین او را به طور دائم لعنت می‌کنند.

Share