اسدی جایگزین مفیدی شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان منصوب و معرفی شد

طی مراسمی با حضور سهراب عزیزالهی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان گیلان، علی اصغر اسدی به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در مراسمی که امروز در دادگستری استان برگزار شد با قدردانی از سید جعفر مفیدی، علی اصغر اسدی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک گیلان معرفی شد.

در این مراسم سهراب عزیزالهی با اشاره به اینکه در گذشته توجه سازمان‌ها بیشتر به منابع مادی بوده است، ولی امروزه نیروی انسانی و فراتر از آن دانایی سرمایه اصلی سازمان‌ها است، گفت: سازمان ثبت در گذشته با بروکراسی پیچیده و فرآیند‌های سنتی، نماد عقب ماندگی اداری در کشور بود، ولی امروزه با برنامه ریزی و استفاده درست از منابع موجود و مدیریت تحول آفرین، تبدیل به سازمانی مدرن، نوین و پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه اسناد دفتر چه‌ای قدیمی دارای آسیب‌های فراوان و قابلیت جعل در آن‌ها وجود داشت به اسناد تک برگ و غیر قابل جعل تبدیل شده است افزود: حذف و الکترونیکی شدن دفاتر املاک از جمله اقدامات دیگر سازمان ثبت اسناد در جهت شفاف سازی امور، کاهش فساد و در نهایت رضایتمندی مردم در سال‌های اخیر بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت با اعلام انجام آرشیو الکترونیکی بیش از ۳۰ درصد از پرونده‌های ثبتی و پیشبرد امور سازمان بر اساس برنامه‌های عملیاتی مصوب سالانه گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور، عدم توسعه ثبت رسمی است که منجر به تولید پرونده‌های قضایی بسیاری گردیده لذا باید همه در جهت توسعه و تقویت ثبت رسمی در کشور به سازمان یاری رسانند.

سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنچه که در راستای توسعه مد نظر است، کیفیت و سرعت و ارزیابی شاخص‌ها در جهت رضایتمندی مردم است گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه، نقش بسزایی در این امر دارد.

وی با اشاره به نقش این سازمان در جهت رفع موانع اقتصادی کشور افزود: برای رفع مشکل مالکیت‌ها در کشور علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و تدابیر موثر ریاست سازمان ثبت، حمایت‌های همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی نیز لازم می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌های قضایی، دعاوی مربوط به املاک است و حل این مشکلات و پرونده‌ها می‌تواند منجر به افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی شود.

در این مراسم همچنین از خدمات سید جعفر مفیدی مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان گیلان تقدیر شد. گفتنی است علی اصغر اسدی مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان پیش از این به عنوان مدیر کل ثبت استان خراسان شمالی مشغول به خدمت بوده است.

Share