نیکفر مطرح کرد:

مجلس نسبت به «استانی‌شدن توزیع یارانه‌ها» نگران است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس‌ ‌با تأکید بر اینکه ابهامات زیادی در مساله استانی کردن توزیع یارانه‌ها وجود دارد گفت:‌ ساز و کار این موضوع هنوز برای مجلس تبیین نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله نیکفر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نحوه و فرایند توزیع یارانه‌ها و حذف دهک‌های بالای جامعه توسط استانداران هنوز برای مجلس مشخص و تبیین نشده است بنابراین دولت باید قبل از اجرای آن ابهامات مورد نظر این طرح را برطرف کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه در سال‌ گذشته نیز موضوع استانی کردن یارانه‌ها مطرح شده بود خاطرنشان کرد:‌ مجلس نگران است که با استانی کردن توزیع یارانه‌ها بعضی از برخوردهای تبعیض‌آمیز در توزیع بودجه اعمال شود به همین علت رضایتی برای اجرای آن ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وجود برخی نابه‌سامانی‌ها در توزیع اعتباراتی که بر عهده استان‌ها گذاشته شده است را متذکر شد و ابراز داشت: در صورت استانی شدن توزیع یارانه‌ها نیز امکان دارد سلایق و عواطف سیاسی در روند عادلانه حذف دهک‌های بالا اختلال ایجاد کند.

نیکفر مشخص شدن محورهای کار و فرایند توزیع یارانه و حذف دهک‌های بالا توسط استانداران را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: یکی از مشکلات و نگرانی‌های نمایندگان مجلس و مردم این است که در توزیع یارانه‌ها نیز همانند برخی از حوزه‌های دیگر تبعیض‌های ناروایی اعمال شود.

وی به علت تأخیر ارسال لایحه بودجه توسط دولت به مجلس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تعطیلات دوره‌ای و سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه خود و یا کارشناشی کردن بیشتر ابعاد لایحه توسط دولت می‌تواند از مهم‌ترین دلایل عدم ارسال لایحه بودجه به مجلس باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس از همگرایی نمایندگان گیلان برای جذب اعتبارات بیشتر برای استان خبر داد و گفت‌:‌ تمام نمایندگان گیلان در کنار دفاع از حقوق و منافع حوزه انتخابیه خود نگاه ویژه‌ای نیز به مسائل و مشکلات عدیده استان و تلاش برای جذب بیشتر اعتبارات دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جذب اعتبارات و بودجه بیشتر در حوزه بهداشت و درمان را از جمله اهداف نمایندگان گیلان دانست و تصریح کرد: برای تحقق این هدف تلاش داریم حداقل یکی از سه نماینده عضو کمیسیون بهداشت و درمان گیلان در کمیسیون تلفیق حضور داشته باشد.

Share