در پی ادعای نماینده مخالف دولت:

ماجرای نسبت فامیلی وزیر نفت و همسر خاشقجی!

پری زنگنه، مادر همسر عدنان خاشقجی همین یک ماه قبل درباره این رابطه خانوادگی گفته بود که حدود ۵ دهه قبل، یکی از دخترانش با «عدنان خاشقجی» عموی «جمال خاشقجی» ازدواج کرده است و حاصل ازدواج «شاه‌پری زنگنه» و «عدنان خاشقجی» هم دو فرزند بوده که هم اکنون نیز در قید حیات هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، نماینده مخالف دولت دیروز سؤالی را از زنگنه پرسیده که متن آن این گونه است: «شاه پری زنگنه همسر عدنان خاشقجی، الهه سرمایه‌گذاری در فرانسه که در قراردادهای کرسنت، توتال و مفاسد گسترده نقش مؤثری در عقد قراردادهای استعماری در حوزه نفت و گاز داشته است. جناب آقای زنگنه، جنابعالی در این روابط چه نقشی داشته‌اید و آیا نسبت فامیلی شاه پری زنگنه با جنابعالی وجود دارد یا خیر؟ در فضای مجازی مطالب زیادی در این خصوص منتشر شده است.»

بی هیچ جست‌وجو و شناخت قبلی پیداست که چنین نتیجه‌‌گیری بر مبنای یک تشابه فامیلی که می‌تواند اتفاقی و البته طبیعی باشد تنها از یک منطق متکی بر «تئوری توطئه» برمی‌آید. به عبارتی ایراد این اتهام به یک وزیر تنها بر اساس یک تشابه فامیلی خودش جای سؤال فراوان دارد. اما مسأله خیلی فراتر از این است؛ کریمی قدوسی که سال‌هاست ادعای تسلط بر پشت پرده‌های سیاست و قدرت در ایران و حتی دنیا را دارد برای طرح سؤال خود حتی یک جستجوی ساده اینترنتی هم نکرده که متوجه شود به هیچ عنوان ارتباط فامیلی بین وزیر نفت و همسر عدنان خاشقجی وجود ندارد. همسر این میلیاردر عربستانی در واقع دختر پری زنگنه است که خود یکی از هنرمندان مشهور و صاحبنام موسیقی ایران است. این خانواده اصالتی کاشانی دارند در حالی که بیژن زنگنه اهل کرمانشاه است. نکته دیگر هم اینکه نام خانوادگی کامل وزیر نفت نه «زنگنه» که «نامدار زنگنه» است.

پری زنگنه، مادر همسر عدنان خاشقجی همین یک ماه قبل یعنی ۲۸ مهرماه درباره این رابطه خانوادگی به خبرگزاری مهر گفته بود که حدود ۵ دهه قبل، یکی از دخترانش با «عدنان خاشقجی» عموی «جمال خاشقجی» ازدواج کرده است و حاصل ازدواج «شاه‌پری زنگنه» و «عدنان خاشقجی» هم دو فرزند بوده که هم اکنون نیز در قید حیات هستند.

حالا سؤال اینجاست که چرا نماینده همیشه مطلع و مدعی برای طرح موضوعی که در واقع اتهام همکاری در یک فساد اقتصادی را به زعم او به وزیر نفت نسبت می‌دهد، حتی از یک جست و جوی ساده اینترنتی هم دریغ کرده؟ اطلاعات جریان سیاسی که کریمی قدوسی یکی از افراد آن است از کجا می‌آید که اولاً آنها اینقدر به آن اعتماد دارند و ثانیاً تا این اندازه مغشوش، غلط و کذب است؟

Share