در بازدید از مراکز درمانی لنگرود مطرح شد:

لنگرود مرکز فناوری‌های نوین پزشکی می‌شود | راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی چشم در لنگرود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نماینده مردم لنگرود در مجلس، مسوولان دانشگاه و مسوولان محلی، در بازدید از مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی لنگرود، ضمن بررسی زیرساخت ها و نحوه خدمات رسانی در این مراکز، ارتقا وضعیت موجود را مدنظر قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نماینده مردم لنگرود در مجلس، مسوولان دانشگاه و مسوولان محلی ضمن بازدید از خوابگاه دانشجویی و دانشکده پرستاری مامایی پیراپزشکی شرق گیلان، زیر ساخت ها و نقاط قابل بهبود این مراکز را مورد بررسی قرار دادند. همچنین، نحوه خدمات رسانی در بیمارستان امینی لنگرود، پایگاه اورژانس و مراکز بهداشتی شماره ۱ و ۳، پایش شد و روند آماده سازی بیمارستان ۶۴ تختخوابی (فوق تخصصی چشم) کومله لنگرود و بیمارستان جدیدالاحداث لنگرود را از نزدیک بررسی کرد.

در ادامه طی نشستی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به تدوین و اجرای برنامه راهبردی دانشگاه در ۳ سال اخیر، گفت: در راستای اجرای برنامه راهبردی و توسعه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گسترش رشته های فناوری سلامت مورد توجه قرار گرفت. در این خصوص با توجه به چشم انداز دانشگاه، حرکت در مسیر دانشگاه نسل سوم مورد نظر است.

وی با بیان این که، شهرستان لنگرود با توجه به زیرساخت های مناسب آموزشی، در حوزه فناوری دارای جایگاه ویژه ای است، خاطر نشان کرد: راه اندازی ۳ رشته زیست فناوری پزشکی، علوم سلولی کاربردی و مهندسی بافت از رشته های بین رشته ای جدیدی است که برای شکل گیری دانشگاه نسل سوم، راه اندازی آن در شرق گیلان در حال انجام است. در این راستا، وجود اعضای هیات علمی علاقمند، ظرفیت ها و پتانسیل های مناسب شهرستان و وجود مدیران علاقمند، باعث شد تا شهرستان لنگرود، برای ایجاد دانشکده فناوری پزشکی کاندید شود. وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم، نیازمند پیگیری های لازم در سطح ملی هستیم که امیدواریم با حمایت نماینده مردم لنگرود در مجلس و وجود تعامل مناسب بین مدیران شهرستان، بتوانیم شاهد تحقق این مهم در لنگرود باشیم. با استقرار دانشکده فناوری های نوین پزشکی در لنگرود، این شهرستان مرکز فناورهای پزشکی گیلان می شود.

یوسف زاده، تولید ثروت از طریق دانش آموختگان دانشگاهی و ایجاد کارآفرینی بر پایه علم را از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و تصریح کرد: از آنجایی که معتقدیم حرکت علمی آینده کشور به این مهم وابسته است، انتظار می رود با همدلی و همراهی مسوولان شهرستان بتوانیم فرصت مناسبی برای بهبود زیرساخت های درمانی در لنگرود فراهم شود.

رییس دانشگاه، تاکید کرد: احداث بیمارستان جدید می تواند تاثیر بسزایی در توسعه بهداشت و درمان استان داشته باشد. وی ارتقای خدمات پاراکلینیک در حوزه رادیولوژی و ارتقای سی تی اسکن فعلی، افزایش دستگاه دیالیز بر حسب نیاز شهرستان و توسعه فعالیت های فناوری های نوین پزشکی را از دیگر فعالیت های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای لنگرود عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که دانشکده فناوری های نوین، در راستای چشم انداز دانشگاه راه اندازی خواهد شد، گفت: دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه فناور، کارآفرین و دانشگاهی که رشته های بین رشته ای در آن جایگاه خود را پیدا کرده است.

یوسف زاده، اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان لنگرود و انتقال بیمارستان قدیم به مکان جدید، از ظرفیت و فضای فیزیکی بیمارستان قدیم به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه استفاده شود و در سایر قسمت های این بیمارستان نیز بخش دیالیز گسترش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که بخش تصویر برداری از نیاز های اساسی حوزه درمان این شهرستان است، یاد آور شد: در این خصوص نیز ارزیابی های لازم انجام شده است.

وی با بیان این که شهرستان لنگرود یکی از شهرستان های پیشرو کشور در استقرار نظام ارجاع الکترونیک می باشد، تاکید کرد: با راه اندازی کلینیک ویژه در لنگرود و تکمیل چرخه نظام ارجاع، جهشی در کیفیت و کمیت ارایه خدمات درمانی این شهرستان ایجاد خواهد شد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود نیز ضمن تقدیر از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود زیر ساخت های بهداشتی درمانی در لنگرود، با اشاره به فضای فیزیکی مناسب در شهرستان برای اجرای پروژه های سلامت محور اعلام آمادگی کرد. وی با اشاره به فرسوده بودن بیمارستان لنگرود، خواستار بسیج همه مسوولان، برای تسریع در راه اندازی و تجهیز بیمارستان جدید شد.

بیمارستان فوق تخصصی چشم در لنگرود راه اندازی می‌شود

نماینده مردم لنگرود، از راه اندازی مرکز فوق تخصصی چشم در بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله لنگرود و توسعه تخت های دیالیز و احداث پایگاه امداد هوایی در لنگرود به عنوان پروژه های در دست اقدام در این شهرستان یاد کرد.

شهرستان لنگرود با جمعیتی بالغ بر ۱۳۷۲۷۲ نفر، دارای یک بیمارستان ۱۱۷ تختخوابی می باشد که بخش های فعال آن شامل: آی سی یو، سی سی یو، اتاق عمل، بخش زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، آزمایشگاه، بخش تالاسمی، رادیولوژی، سی تی اسکن، سونوگرافی، اکو و آندسکوپی است. ۱۱ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و ۴۵ خانه بهداشت نیز در حوزه بهداشت این شهرستان فعالیت می کنند.

همچنین، یک بیمارستان ۱۲۲ تخت خوابی جایگزین بیمارستان امینی لنگرود با زیر بنای ۱۱.۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۴۵.۰۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد توسط مسکن و شهرسازی در حال ساخت می باشد.

یک کلینیک ویژه نیز با زیر بنای ۷۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در جوار بیمارستان جدیدالاحداث، توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در در حال ساخت می باشد که تاکنون بالغ بر دو میلیارد و سیصد میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شده است و برای اتمام کار حدود یک میلیارد تومان نیز مورد نیاز است.

در این شهرستان، ۴۶ دانشجو کارشناسی ارشد در رشته های پرستاری سالمندی و زیست فناوری پزشکی و ۷۰۸ دانشجوی کارشناسی در رشته های پرستاری-مامایی-رادیولوژی-اتاق عمل-علوم آزمایشگاهی و هوشبری در دانشکده های پرستاری-مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان مشغول به تحصیل می باشند.

Share