مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد:

قیمت سرسام آور اجاره خانه‌ در رشت با افزایش ۵۰درصدی قیمت‎‌ها

رضا علی‌نیا، مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: رکود ساخت و ساز از دلایل افزایش قیمت اجاره خانه‌های رشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا علی‌نیا با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون شاهد افزایش ۵۰درصدی قیمت اجاره‌ خانه‌های شهر رشت هستیم، گفت: متاسفانه قانون مشخصی برای کنترل اجاره‌خانه‌ها وجود ندارد و صاحبان مشاورین املاک خودسرانه به افزایش اجاره خانه‌ها دامن می‌زنند.

وی رکود ساخت و ساز و افزایش تقاضا برای اجاره خانه‌ها را یکی از دلایل افزایش قیمت اجاره ها دانست و افزود: این افزایش قیمت در همه مناطق شهر رشت وجود دارد و درصد افزایش قیمت‌ اجاره بسته به منطقه مورد نظر فرق می‌کند.

علی‌نیا با اشاره به اینکه در گذشته ساخت مسکن مهر تا حدودی توانست از افزایش بی‌رویه اجاره خانه ها جلوگیری کند، خاطرنشان‌ کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکن‌مهر به اتمام رسیده و با توجه به اینکه ورود بخش خصوصی به امر ساخت و ساز نیز کاهش پیدا کرده است، شاهد افزایش تقاضا برای اجاره خانه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر که ساخت و ساز کم باشد عرصه تقاضا گسترش می‌یابد، ادامه داد: با افزایش تقاضاها به طبع رقابت برای اجاره‌کردن خانه ها نیز افزایش می‌یابد و این امر موجب بالا رفتن قیمت اجاره‌خانه‌ها می شود.

مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: ارائه تسهیلات کم‌بهره برای ساخت و ساز می تواند بر وضعیت مسکن استان تاثیر بگذارد.

وی به ارائه تسهیلات برای ساخت و نوسازی بافت‌های فرسوده که هم اکنون نیز در حال انجام است اشاره کرد و افزود: شتاب در انجام این امور موجب جلوگیری از افزایش اجاره‌خانه ها می‌شود.

علی‌نیا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی اخیر صاحبخانه ها نیز بیشتر تمایل دارند به جای رهن دادن خانه هایشان، اجاره ماهیانه بیشتری بگیرند و این امر پیدا کردن خانه مناسب با قیمت منطقی را برای متقاضیان سخت کرده است.

Share