در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

قانون باید شامل حال نورچشمی‌ها هم شود | تهاتر به جایگاه سوءاستفاده تبدیل شده است

زاهد به تاکید بر اینکه این قانون باید شامل حال همه حتی نورچشمی‌ها شود، افزود: اجازه ندهیم این موضوع در شهرداری رشت به عاقبت اجرای قانون بازنشستگی دچار شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شصت و ششمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری رشت گفت: با توجه به فصل تنظیم بودجه برای این پروژه‌ها جلسه‌های ویژه ای برگزار کنیم.

تهاتر به جایگاه سوءاستفاده تبدیل شده است

اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت به عنوان اولین ناطق خواستار برگزاری جلسه‌ها در موعد مقرر شد و اظهار کرد: برگزاری جلسات شورا در ساعت ۱۸ عصر روزهای دوشنبه در فصل زمستان بسیار نامناسب است.

وی به مسئله تهاتر شهرداری اشاره کرد و گفت: تهاتر به جایگاه سوءاستفاده تبدیل شده است و انتطار دارم برای موضوع تهاتر فکر جدی شود تا آبروی ما بیش از این به خطر نیفتد.

حاجی پور در مورد طرح بازآفرینی خواهر امام رشت گفت: این طرح برای اینکه کسبه اجازه اجرای آنرا بدهند، بنده و خانم شیرزاد وساطت کردیم که به موقع اجرا و به پایان برسد اما متاسفانه یکسال از اجرای آن می‌گذرد و به اتمام نرسیده است.

وی ادامه داد: گروه موزیک شهرداری ۱۰ ماه است که حقوق نگرفتند و با توجه به تذکراتی که در شورا داده شد هنوز کسی پیگیر این مسئله نیست.

حاجی پور افزود: راه اندازی خدمات الکترونیک کار خوبی است اما تا این خدمات راه اندازی شود زمان بر است پیشنهاد میکنم کارشناس هایی که در الکترونیک در مناطق هستند جابجا شوند.

وی در مورد پیاده‌رو خیابان مطهری گفت: متاسفانه دست فروشانی که تا سرگذر خواهر امام حضور دارند با الفاظ بد و نادرست صحبت می‌کنند و بیشتر اموالی هم که آنجا دست به دست می‌شود سرقتی است و ماموران سد معبر باید آنجا را مدیریت کنند.

این عضو شورا از تحقق بودجه ۳۳ درصدی شهرداری خبرداد و گفت: انتظار داریم بودجه ای که برای سال آینده تنظیم میشود به صورتی باشد که قابلیت تحقق داشته باشد.

حاجی پور افزود: پیشنهاد بنده این است که تدوین بودجه به صورت واقعی و بر اساس درآمد واقعی تنظیم شود.

بودجه سال ۹۸ واقعی بسته شود

به گزارش دیارمیرزا احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای شهر رشت به عنوان ناطق دوم جلسه اظهار کرد: امروز در خیلی از کشورهای همسایه و بزرگ به دنبال هویت سازی هستند اما متاسفانه ما گیلان‌ ها در این مورد جانب انزوا را گرفته‌ایم که باید این سنت غلط را از بین ببریم.

رمضانپور با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور ما همیشه نگاه سیاسی داشتند و رویداد تاریخی ۱۶ آذر نشان می‌دهد کشور ما دارای انسانهای روشنفکری است.

وی با بیان اینکه شهر رشت نسبت به شهرهای بزرگ دیگر عقب مانده است، افزود: باید تیمهای بازدید کننده شامل کارشناسان و معاونین شهرداری از سایر شهرها را بیشتر جدی بگیریم تا بتوانیم مشکلات را شهر را برطرف نماییم.

رمضانپور با اشاره به عدم تحقق بودجه سال جاری گفت: هیچکس تذکرات بنده را در بودجه جدی نگرفت و انتظار دارم که بودجه را برای سال ۹۸ براساس منابع واقعی ببندند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم بدهی کاهش یابد، بحث ممیزی املاک را جدی بگیریم.

این عضو شورا در پایان اظهار کرد: وقتی شهرداری خوب خدمات نمی‌دهد مردم هم اعتماد نمی‌کنند در حالی که اداره شهر بر عهده مردم است.

لایحه حمل و نقل رایگان در شورای شهر رشت بررسی شد

پیمان پارسا مدیر عامل حمل و نقل و بار مسافربری شهرداری رشت اظهار کرد: به مناسبت روز حمل و نقل، رژه ای توسط اتوبوسها انجام می‌شود و همچنین خدمات حمل و نقل عمومی رایگان است.

پارسا افزود: در روزهایی که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت نسبت به ارائه حمل و نقل رایگان در شهر اقدام می کند حدود ۶ میلیون تومان هزینه برای سازمان به همراه دارد.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت به لایحه سرویس دهی حمل و نقل عمومی رایگان به شهروندان رشت تصریح کرد: شهرداری رشت در نظر دارد به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل و نقل و همچنین سالروز ۱۲ دی روز رشت خدمات حمل و نقل عمومی را به صورت رایگان سرویس دهی کند.

وی به فعالیت رانندگان اتوبوس در رشت اشاره کرد و گفت: ماهیانه حدود سه میلیون تومان بابت حقوق و مزایای رانندگان اتوبوس پرداخت می شود و در پنج سال گذشته بالغ بر ششصد نفر نیرو به شهرداری تحمیل شده و اخیرا نیز شاهد اعلام تقاضای نیرو برای سازمان حمل و نقل و بار مسافر در شهرداری رشت هستیم.

فرهام زاهد دیکر عضو شورا در مورد این لایحه گفت: نیروهای شهرداری رشت با هر عنوان شغلی که در شهرداری رشت جذب شده اند باید در همان حوزه فعالیت کنند.

وی به تاکید بر اینکه این قانون باید شامل حال همه حتی نورچشمی‌ها شود، افزود: اجازه ندهیم این موضوع در شهرداری رشت به عاقبت اجرای قانون بازنشستگی دچار شود.

زاهد افزود: راننده های پایه یکم که نیروهای شهرداری رشت هستند و مشکلات پزشکی ندارند باید مجددا در همین حوزه مشغول به فعالیت شوند.

همچنین بهراد ذاکری با قدردانی از اقدامات سازمان حمل و نقل و بار مسافر اظهار کرد: از زمان حذف سازمان خدمات موتوری هیچ نظارتی بر روی شرایط خودروهای شهرداری نیست.

وی با تاکید بر اینکه لیست اسامی تمامی رانندگان پایه یک سازمان اتوبوسرانی به شورا ارائه شود، افزود: باید سلامت این افراد بررسی شود و با داشتن سلامت کامل به محل خدمت خود بازگردند.

Share