قابلیت‌های جدیدی که به زودی به واتس‌اپ می‌آیند

کارشناسان بر این باورند که واتس‌اپ در آینده‌ای نزدیک میزبان چند قابلیت جدید و کاربردی خواهد بود و به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از آنها بتوانند کارهای خود را در آن بهتر انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش محبوبیت و دانلود پیام‌رسان واتس‌اپ، این اپلیکیشن که یکی از بزرگترین و موفق‌ترین زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک به شمار می‌رود، اعلام کرده است که به زودی چند قابلیت جدید به پلتفرم آن افزوده خواهد شد تا نظر و رضایت کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند و نیاز آنها به یک پیام‌رسان کامل، جامع و کاربری را به صورت تمام و کمال برطرف کند.

به گفته کارشناسان فعال در حوزه فناوری، چند قابلیت جدید قرار است در آینده ای نزدیک به اپلیکیشن واتس‌اپ اضافه شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. حالت تاریک ( Dark Mode )

با توجه به آنکه در چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریک و شبانه  برای سرویس و نرم‌افزارهای اندرویدی نظیر یوتیوب و اندروید مسیجز بودیم، حالا به نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز قصد دارد به‌زودی کاربران خود را از این قابلیت برخوردار کند. همانطور که از آن این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جزو آن دسته از کاربرانی‌اند که بیش‌تر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آن‌ها را کمتر اذیت خواهد کرد.

۲. حالت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture)

قابلیت تصویر در تصویر نیز به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند به صورت هم زمان به مشاهده و تماشای ویدیوهای موردنظر خود در فیس بوک و یوتیوب و در عین حال مکالمه در واتس اپ بپردازند. این بدان معناست که کاربران می توانند ویدیوی مورد مشاهده خود را به صورت یک باکس کوچک در قسمت پایین پیام رسان واتس اپ مشاهده کنند و بدین ترتیب در وقت و زمان خود صرفه جویی کنند.

۳. میانبر مکالمه گروهی

این میانبر به کاربران اجازه می دهد که بجای به صورت هم زمان چندنفر از مخاطبان و دوستانی را که می خواهد با آنها به مکالمه گروهی بپردازد، انتخاب کند و سپس تماس خود را با آنها برقرار کند.

۴. میانبر ارسال تصاویر در بخش اعلان‌ها

یکی دیگر از قابلیت هایی که قرار است به زودی به واتس اپ بیاید، میانبری است که در قسمت اعلان و نوتیفیکشن گوشی به کاربران اجازه می دهد بدون باز کردن اپلیکیشن و ورود به صفحه کاربری خود نیز بتوانند تصویری را که دوستانشان برای آنها ارسال کرده اند، مشاهده کنند.

۵. انتقال اطلاعات بوسیله کدهای QR

کدهای QR که بخصوص در قسمت نسخه دسکتاپ واتس اپ کاربرد زیادی دارد، حالا قرار است از این پس بعنوان ابزاری کاربردی برای انتقال اطلاعات کاربران به شمار بیاید.

۶. ارسال پیام های صوتی پیاپی و پشت سرهم

کاربران با قابلیت جدید ارسال پیام های صوتی پشت سر هم می توانند بدون وقفه برای دوستان و مخاطبان خود پیام صوتی ارسال کنند که البته این قابلیت هم اکنون بر روی پلتفرم سیستم عامل آی. او. اس قابل دسترس است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

برای مقایسه باید گفت بر اساس آمار، واتس اپ بالغ بر یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد این در حالیست که تلگرام ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه داشته است.

Share