نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس‌:

طرح استخدام رسمی ناظران چای باید اجرایی شود | باید زمینه اشتغال پایدار در صنعت چای فراهم شود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس‌ با اشاره به اینکه سازمان چای برنامه‌هایی برای مشخص کردن وضعیت ناظران چای دارد گفت:‌ طرح استخدام رسمی ناظران چای باید اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله نیکفر اظهار داشت: تا سال‌های آینده تعداد زیادی از کارکنان سازمان چای بازنشسته می‌شوند بنابراین از هم‌اکنون باید برای جایگزینی نیروهای جدید و استخدام رسمی ناظران چای اقدامات لازم در سطح کشور و استان گیلان انجام شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس‌ از برگزاری جلسه هم‌اندیشی نمایندگان گیلان در سازمان چای خبر داد و عنوان کرد:‌ مقرر شد مسئولان سازمان چای را به جلسات کمیسیون کشاورزی دعوت کنیم تا با رایزنی‌های لازم اعتبارات مورد نیاز به صنعت چای کشور تخصیص داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به موضوع افزایش تعرفه واردات چای نیز اشاره کرد و ابراز داشت: بهزراعی باغات چای در فصولی که برگ سبز برداشت نمی‌شود باید به صورت جدی پیگیری شود و درصدی از اعتبارات آن را نیز می‌توان از محل افزایش تعرفه واردات چای تأمین کرد.

نیکفر موضوع بیکاری فصلی ناظران چای و لزوم تعیین تکلیف و استخدام این نیروها را متذکر شد و تصریح کرد: زندگی و معیشت این ناظران در شش ماه دوم سال به علت تعطیلی کارخانجات با مشکلات عدیده‌ای مواجه است بنابراین همه مسئولان باید برای رفع این مشکل تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه تغییرات بسیار گسترده‌ای در حوزه سطح زیرکشت و تولید چای در شمال کشور ایجاد شده است افزود: در حالی‌که در دهه ۷۰ حدود ۳۲ هزار هکتار باغ چای در شمال کشور وجود داشت اما این مقدار به علل مختلف هم‌اکنون به حدود ۲۰ هزار هکتار تقلیل پیدا کرده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس لزوم حمایت از کالاهای داخلی و تحقق شعار حمایت از محصولات ایرانی را متذکر شد‌ و تصریح کرد:‌ شایسته است برای ایجاد رونق هر چه بیشتر در حوزه محصولات کشاورزی و صنعت چای مسئولان مربوطه تلاش مضاعف‌تری را انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به اشاره به اینکه باید زمینه اشتغال پایدار در صنعت چای فراهم شود اظهار داشت:‌ طبق برآوردها تا سال ۱۴۰۰ اکثر کارکنان سازمان چای بازنشسته می‌شوند بنابراین باید برای جلوگیری از اضمحلال این تشکیلات اقدامات عاجلی توسط دولت اتخاذ شود.

نیکفر مشکلات حوزه صنعت چای کشور را ملی دانست و ضمن تأکید بر شناسایی و حل مشکلات این حوزه عنوان کرد:‌ با استخدام و تعیین تکلیف ناظران چای‌ از این نیروهای متخصص در فصول پائیز و زمستان می‌توان به عنوان کارشناسان بهزراعی در سطح باغات چای شمال استفاده کرد.

Share