مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

سند نشاط اجتماعی استان گیلان رونمایی می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از تهیه و تنظیم سند نشاط اجتماعی استان گیلان همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منا ابروفراخ در نشست برنامه‌ریزی ایجاد و ارتقای نشاط اجتماعی در خانواده و کودک گفت: بر اساس دستور دکتر سالاری و همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، سند نشاط اجتماعی به عنوان یکی از راهبردهای استانداری گیلان تدوین شده که در دهه فجر امسال نیز رونمایی می‌شود و برش شهرستانی‌ آن قابلیت اجرا دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم تدوین برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت برای تحقق نشاط اجتماعی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به سطح مطلوبی از رضایتمندی عمومی دست پیدا کنیم باید شور، نشاط و امیدواری را در تمامی برنامه ریزی های خرد و کلان لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد باید در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند، افزود: آغاز چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای مراسم های شاد و با نشاط با حداقل امکانات و هزینه برای  دسترسی آحاد جامعه به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

ابروفراخ با اشاره به اجرای موفق مراسم چله مهربانی در سال گذشته با کمک تشکل های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: امسال هم شهرداری‌های سراسر استان با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد ، تلاش می کنند تا برنامه‌های ویژه‌ای برای شب یلدا مطابق با فرهنگ اسلامی و میراث معنوی اجرا کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی به تنهایی نمی‌توانند مشکلات و آسیب‌های جامعه را مرتفع کنند افزود: با کمک سازمان‌های مردم نهاد می توان برای حفظ بستر و پویایی خانواده ها گام های ارزشمندی برداشت.

وی در پایان خواستار تلاش جمعی و ارائه راهکارهای عملیاتی بر جلب اعتماد اجتماعی و افزایش امید در جامعه با رویکرد آرامش در بستر خانوار شد.

Share