احمدی در مراسم معارفه معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن

ساختار دولت چابک نیست | مردم از ادارات گلایه دارند| نگاه دولت فراجناحی است

محمود قاسم نژاد در جلسه شورای اداری و آیین معارفه معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن از تامین اعتبار ۲۱ پروژه توسط معاونت عمرانی استانداری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اداری و آیین معارفه معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه این جلسه اولین جلسه شورای اداری بعد از وقوع سیل در این شهرستان است، اظهار کرد: از ۱۴ مهر سال جاری تا پایان آبان شاهد وقوع سه سیل در شهرستان بودیم.

وی با بیان اینکه خسارت عمده ای به زیرساختهای شهرستان شامل پل، راه، گاز و آب وارد شده، گفت: مجموعاً ۶۳ میلیارد تومان خسارت وارد شد که عمده ترین آن به تاسیسات بوده و در بخش مسکن کمترین خسارت وارد شده و فومن دومین شهرستان گیلان در میزان خسارت بوده است.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به حضور مسوولان کشوری و استانی در فومن و بازدید دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیران وزارت نیرو، سازمان امداد و نجات و سایر مدیران اجرایی از مناطق سیل زده اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت ابتدایی آب، برق و گاز مناطق آسیب دیده برقرار شد و بیش از ۲ هزار خانواری که خدمات آنها قطع شده بود، بار دیگر وصل شد.

وی با بیان اینکه خسارت وارده به زیرساخت‌های شهرستان نیازمند منابع استانی و ملی بود، اظهار کرد: خوشبختانه با حضور دکتر نوبخت منابع مالی خوبی اختصاص یافت.

قاسم نژاد با اشاره به نصب پل پیش ساخته قلعه رودخانه با ظرفیت ۴۵ تن در همان ده روز اول گفت: پل روستای خسرواباد، سیدآباد و‌ کلفت، گشت رودخان نیز تخریب بود که اعتبارات خوبی برای آنها منظور شده است.

نماینده عالی دولت احداث زیرساخت‌های را نیازمند برنامه ریزی و تامین اعتبارات دانست و با اشاره به درگذشت دو تن از جوانان فومنی در حادثه سقوط خودرو به رودخانه از تمامی مسوولان و امدادگران جمعیت هلال احمر، بسیج و نیروهای مردمی جهت یافتن پیکر این دو جوان قدردانی کرد.

قاسم نژاد با بیان اینکه از محل ماده ۱۰ و ۱۲ استانی نیز اعتباراتی جذب شد، متذکر شد: در این مدت مدیران شهرستانی بیکار ننشستند و به همراه نماینده مردم شریف شهرستان های فومن و شفت به تهران سفر نمودند و دیدار با رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در همین راستا برگزار و دستورات خوبی گرفته شد که با اجرایی شدن آن مشکلات کاهش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به وضعیت اقلیمی و میزان بارش باران طی بازه زمانی کوتاه گفت: اگر طی دو ساعت شاهد بارش ۲۰۰ میلی متری باشیم زیرساخت‌ها آسیب می‌بیند و همچنین هم اکنون نیز بسیاری از ابنیه و راه‌های اصلی در معرض خطر هستند که برای جلو‌گیری از تکرار حوادث مشابه نیازمند ایمن سازی هستیم.

قاسم نژاد با اشاره به سه رود پر خروش شهرستان اظهار کرد: آب منطقه‌ای در بحث ساماندهی رودخانه حضور فعالتری داشته باشد و باتوجه به نزدیکی به فصل کشاورزی بسیاری از سردهنه های آسیب دیده باید ترمیم شوند و از مدیرعامل آب منطقه ای و مدیر منطقه آب فومنات انتظار می رود نسبت به این موضوع اقدام جدی داشته باشند.

قاسم نژاد با قدردانی از شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: اگر هماهنگی این شورا و دادستان محترم شهرستان فومن نبود، در ایمن سازی مسیرهای آسیب دیده با مشکل مواجه می شدیم. همچنین ورود بخش خصوصی سبب شد که بسیاری از مشکلات حل شود و هم اکنون از بسیاری از پیمانکاران که پای کار آمدند و در بازسازی، همکاری داشتند اما هنوز اجرت خود را دریافت نکرده اند‌ قدردانی میکنم.

قاسم نژاد از تامین اعتبار ۲۱ پروژه توسط معاونت عمرانی استانداری خبر داد و گفت: برای آب منطقه ای اعتبار ۱ میلیارد، آبفای روستایی ۳۰۰ میلیون تومان، برای بنیاد مسکن جهت ترمیم بافت روستایی ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان، برای اداره برق ۱۷۰ میلیون تومان از محل مدیریت بحران، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ۹ پروژه به ارزش ۴ میلیارد تومان، برای شهرداری فومن و ماکلوان ۲۵۰ و ۱۵۰ میلیون تومان و برای منابع طبیعی و آبخیزداری و امور کشاورزی هرکدام ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: شهرستان فومن در حوزه برخورداری از آب روستایی، در رده های آخر قرار دارد، اما اعتبار قابل توجهی به این امر اختصاص یافت که از مدیر آبفار انتظار می رود نسبت به آبرسانی به روستاهای بدون آب اقدام کنند.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به افزایش تعداد مراجعات مردمی به فرمانداری اظهار کرد: اگرچه آماده پذیرایی از مردم هستیم اما پیام این افزایش مراجعه این است که ادارات به خوبی پاسخگوی مردم نیستند. ادارات شهرستان مکلف هستند در صورت ضرورت برای حضور در برخی جلسات و عدم امکان ملاقات با مردم در ایامی خاص، حتما نیروی جانشین دارای حق امضا تعیین کنند تا پاسخ اقناعی لازم به مردم داده شود.

وی با اشاره به نزدیکی به فصل زمستان و بارش احتمالی برف و باران اظهار کرد: ادارات صنعت و گاز نسبت به تامین سوخت جایگزین نانوایان اقدام کنند زیرا نان قوت غالب مردم است که باید در دسترس آنها باشد و ان شاء لله در جلسه مدیریت بحران شهرستان پیش بینی لازم صورت می گیرد.

قاسم نژاد تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد که ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، برق، آب و گاز پیش بینی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره برگزاری جلسات متعدد در حوزه تنظیم بازار اظهار ذکر کرد: نظارت بر بازار بیشتر شود تا نیازمندی مردم به صورت مطلوب در آستانه شب یلدا در اختیار آنها قرار گیرد.

فرماندار شهرستان فومن در پایان با بیان اینکه معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی به چارت اداری فرمانداری اضافه شده است، اظهار کرد: تلاش شد تا در بررسی های صورت گرفته، از فردی بومی استفاده شود که بتواند موثر باشد.

ساختار دولت چابک نیست/مردم از ادارات گلایه دارند

محمد احمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان در این جلسه اظهار کرد: به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب نزدیک شده ایم و از ۲۹ دیماه سال جاری تا ۷ بهمن نمایشگاهی جهت نمایش از خدمات انقلاب در محل دائمی نمایشگاه های گیلان برپا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان با بیان اینکه پنج دوره تحریم علیه ایران صورت گرفته، اظهار کرد: اولین کار آمریکا در سال ۵۷ مصادره تمام اموال ایران در آمریکا در همان هفته ابتدایی انقلاب بود و صادرات غذا به دارو نیز ممنوع شد.

احمدی با اشاره به تحمیل جنگ به ایران گفت: دوره دوم تحریم ۶۲ الی ۷۴ بود که صدور کالا و فرآوردههای آمریکایی نیز به ایران ممنوع شد و قانون داماتو به تصویب رسید.

وی دور سوم را طی سالهای ۷۵ تا ۸۳ نامید و اولین بار بانکها نیز تحریم شدند. در آخرین چهارم هسته ای مورد تحریم قرار گرفت و پس از آن نیز آنها از برجام خارج شدند.

احمدی بر ضرورت تصمیم گیری بر مبنای عقلانیت تاکید کرد و افزود: آنچه که بدان نیاز داریم نظم و انضباط است. از برنامه های اداری غافل ماندیم. سیاست های کلی اداری در سال ۸۹ به کل قوا ابلاغ شد که شامل ۲۶ بند است اما از آن غفلت کردیم.

وی افزود: بسیاری از کاستی‌ها ناشی از مشکلات اداری بوده است و قانون را سرلوحه امور خود قرار نداده ایم.

احمدی با اشاره به لازمه توسعه یافتگی گفت: ابلاغیه برنامه جامع اصلاح نظام اداری توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد که نیاز به آموزش برای همه تبیین شده است. دولت طی سالهای ۹۷ الی ۹۹ به دولتی چابک، کارا، اثرگذار، متعهد به آرمانها که مجموعا شامل ده برنامه مدون است، تبدیل میشود.

احمدی یادآور شد: وقتی مدیر در ابتدا بحث اعتبار را در پیش می کشد یعنی اعتماد به نفس ندارد و در کار منفعل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه نگاه دولت فراجناحی است و به اصولگرا و اصلاح طلب دسته بندی نمی کند، اظهار کرد: از ظرفیت نمایندگان وقتی استفاده نشود یعنی اعتقادی به توسعه نداریم و چنین مدیرانی که اعتقادی به سیاستهای دولت ندارند باید کنار بروند. مدیری که پذیرفته مسوولیت بگیرد ملزم به اجرای سیاست های دولت است وگرنه خیانت کرده است.

وی افزود: اگر مدیری می‌خواهد سلیقه خود را اعمال کند، باید کنار برود زیرا دولت متعهد به اجرای سیاست‌های نظام است.

احمدی با بیان اینکه باید حداقل ۱۲ درصد حجم دولت کاهش یابد، گفت: ساختار دولت چابک نیست.

وی بر توسعه دولت الکترونیک تاکید کرد و افزود: سیستم راهبرنده پیشرفت است و نباید تمام امور ارباب رجوع به حضور فیزیکی یک مدیر بستگی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، کاهش سن مدیریت به میزان ۸ سال را دیگر سیاست دولت عنوان کرد و گفت: رییس جمهور بر جوان‌گرایی و کاهش سن مدیریت تاکید دارند

احمدی بر ضرورت پاسخگویی مدیران به مردم و دستگاههای نظارتی تاکید کرد و افزود: فرایند پاسخ گویی باید ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در برنامه پنج بهره‌وری محور قرار گرفت، افزود: در برنامه ششم موضوع محور هستیم که یکی از آنها محیط زیست است و محور توسعه باید براساس پیوست زیست محیطی باشد که مجلس نیز به طور جدی آن را پیگیری می‌کند.

احمدی بر ضرورت خود ارزیابی در کنار نظارت دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و با اشاره به انتصاب معاون فرماندار فومن گفت: علیزاده سابقه خوبی دارد و سالها نماینده مردم در پارلمان محلی بوده است.

وی در خصوص وظایف معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری اظهار کرد: ایشان باید برای تحقق اهداف دولت برنامه داشته باشد و به اصول برنامه ریزی آشنا و اشرافیت کامل داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه خروجی نشست‌ها باید برای مردم ملموس باشد، بر ضرورت تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: تکریم صرفا لبخند زدن نیست و باید گره گشای مردم باشیم.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه مردم از ادارات گلایه دارند، گفت: مدیریت «نه» گفتن نیست و یک هنر است. همه را باید به یک چشم نگاه کرد و نگاه حزبی و جناحی نداشته باشیم و موظفیم تا زمانی که مسوولیت دارم خدمتگزار مردم باشیم.

شاهین علیزاده شادفومنی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن در این جلسه با قدردانی از اعتماد استاندار گیلان، فرماندار شهرستان فومن و نماینده مردم این شهرستان در مجلس گفت: امیدوارم خداوند به من توفیق بدهد تا خدمتگزار خوبی برای مردم این شهرستان باشم.

گفتنی است در این جلسه شاهین علیزاده شادفومنی به عنوان معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان فومن معرفی شد.

Share