زنجانی حتی یک بشکه نفت هم تحویل نگرفت | اگر موکلم بدهی خود را پرداخت کند، مشمول عفو می‌شود - پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا
وکیل بابک زنجانی مدعی شد:

زنجانی حتی یک بشکه نفت هم تحویل نگرفت | اگر موکلم بدهی خود را پرداخت کند، مشمول عفو می‌شود

کوهپایه زاده گفت: کسی که در عملیات فیزیکی تحویل محموله‌های نفتی نقش داشت، علیرضا زیباحالت منفرد بود که از سوی دادستان تهران به جعبه سیاه معروف شده است. زنجانی حتی یک بشکه نفت تحویل نگرفته و بارنامه‌ها در اختیارش نیست و تنها از طریق ایمیل و تلفن کارها را انجام می‌داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، رسول کوهپایه زاده درباره مزایده اموال بابک زنجانی اظهار داشت: قبلا هم اموال او از سوی شرکت ملی نفت به مزایده گذاشته شده است، بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی چند سال قرار بود اموال شناسایی شوند و این مبلغ از بدهی بابک زنجانی کسر شود، این مصوبه بر اساس وکالتنامه ۵ سال پیش او و در بدو بازداشت بدون اینکه حکمی صادر و یا الزامی وجود داشته باشد، برای رد مال و با حسن نیست صادر شد و بر اساس آن او با حسن نیت به شرکت ملی نفت وکالت داد تا تمام اموالش منتقل شود.

وکالت انتقال اموال به شرکت ملی نفت قبل از صدور حکم

وی افزود: وقتی کسی قانونی مال خود را زمانی که حکم قطعی صادر شده در اختیار قرار می‌دهد، پروسه‌ای زمان‌بر است اما بابک زنجانی قبل از طی این مراحل اموال را با وکالت رسمی به شرکت ملی نفت منتقل کرد ، شرکت ملی نفت برخی را فروخته و واگذار کرده و شرکت‌های مختلف مثل هواپیمایی قشم ایر، اموال منقول و غیر منقول نیز برخی به فروش رفته و برخی به افراد دیگر منتقل شده است.

شکایت از جعبه سیاه پرونده نفتی

این وکیل دادگستری در ادامه با اعلام این خبر که بابک زنجانی از علیرضا زیباحالت منفرد متهم دیگر پرونده که معروف به جعبه سیاه پرونده فساد نفتی است، شکایت کرده است، توضیح داد: یکی از شاکیان علیرضا زیباحالت منفرد، بابک زنجانی است، موکلم شکایت مفصلی از این فرد به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت کرده است.

این وکیل دادگستری افزود: یکی از مسائلی که همواره در جلسات محاکمه پرونده نفتی مطرح می‌شد، این بود که زنجانی بدهی به شرکت نفت را قبول داشت و می‌گفت باید بدهی را پرداخت کند اما شرکت نفت که اعلام کرده بود ۱۵ کشتی به بابک زنجانی تحویل داده؛ هیچوقت بارنامه ای به دادگاه ارائه نکرد.

بابک زنجانی حتی یک بشکه نفت هم تحویل نگرفته است

وی یادآور شد: بخش عمده نفت به شرکت فال در امارات فروخته شد و بعد از مدتی این شرکت ادعا کرد که نفت‌های فروخته شده مشکل داشته و داخل محموله‌های نفتی آب وجود دارد و از پرداخت وجه که حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار است، خودداری کرد. در این بین کسی که در عملیات فیزیکی تحویل محموله‌های نفتی نقش داشت، علیرضا زیباحالت منفرد بود که از سوی دادستان تهران به جعبه سیاه معروف شده است. زنجانی حتی یک بشکه نفت تحویل نگرفته و بارنامه‌ها در اختیارش نیست و تنها از طریق ایمیل و تلفن کارها را انجام می‌داد.

کوهپایه زاده بیان کرد: علیرضا زیبا حالت منفرد محموله‌های نفتی را به طور فیزیکی تحویل  و به شرکت فال تحویل می‌داد که بعداً هم ادعا شد داخل محموله‌ها آب وجود دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر طبق رای دیوان عالی کشور اگر  بابک زنجانی موفق شود بدهی خود را پرداخت و وجوه به بیت المال برگردد، استحقاق ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را دارد و مشمول عفو می‌شود.

Share

دیدگاه

دیدگاه های منتشر شده: ۰
دیدگاه های در صف بررسی: ۰
  • دیارمیرزا نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد، منتشر نخواهد کرد.
  • از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  • لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • در صورت وارد کردن ایمیل خود، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید.