مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌ و پرورش:

زنان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند | اگر زنان را از جامعه کنار بگذاریم باید مردان دوبرابر کار کنند

فرحناز مینایی‌پور با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای برای رسیدن به حوزه پایدار از تمام منابع خود استفاده کند، تصریح کرد: اگر زنان را از جامعه کنار بگذاریم باید مردان دوبرابر کار کنند تا بتوانند جایگاه زن را پر کنند بنابراین زنان باید دیده شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرحناز مینایی‌پور، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌ و پرورش در همایش «بانوان فرهنگی و مشاوران آموزش و پرورش سرپرست خانوار» که در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد، گفت: دولت مردان و مسئولین باید بدانند زنان نیمی از جامعه هستند که نیمی دیگر را تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای برای رسیدن به حوزه پایدار از تمام منابع خود استفاده کند، تصریح کرد: اگر زنان را از جامعه کنار بگذاریم باید مردان دوبرابر کار کنند تا بتوانند جایگاه زن را پر کنند بنابراین زنان باید دیده شوند.

مینایی‌پور همچنین در ادامه با بیان اینکه زمینه برای حضور زنان در جامعه فراهم شده است، اظهار داشت: زنان در برخی حوزه‌ها بسیار فعال ولی در برخی حوزه‌ها هنوز فعال نیستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه دو سوم کار در جهان توسط زنان انجام می‌شود، تأکید کرد: یک سوم درآمد در جهان توسط زنان بدست می‌آید.

وی ادامه داد: یک دهم از املاک و دارایی‌های جهان برای زنان است بنابراین با تلاش باید این تبعیض و ظلمی که وجود دارد را جبران کنیم.

مینایی‌پور با اشاره به اینکه در سه ماده ۸۰، ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم به حوزه زنان پرداخته شده است، گفت: ماده ۱۰۲ در رابطه تحکیم بنیان خانواده و زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه دولت چهار میلیون کارمند دارد که یک میلیون از این تعداد زنان هستند، گفت: نیمی از یک میلیون کارمند زن شاغل در حوزه آموزش هستند.

وی افزود: در کمیسیون اجتماعی دولت در تلاش برای گرفتن امتیازات خاص برای زنان سرپرست خانوار هستیم.

مینایی‌پور گفت:حوزه کاری ما بسیار گسترده است زیرا حدود ۶.۵ تا ۷میلیون دختر نیز زیرمجموعه وزارتخانه ما است.

وی اظهار کرد: تنها دو وزارتخانه آموزش پرورش و وزارت کشور در دولت دارای مدیرکل امور زنان هستند و در دیگر وزارتخانه‌ها تنها مشاور امور زنان داریم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌ و پرورش در پایان با بیان اینکه یک ظلم تاریخی به زنان شده است و زنان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم امتیازاتی برای عزیزانمان بگیریم.

Share