زلزله ۶.۴ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند.دو پس لرزه نسبتا شدید به قدرت ۵/۳ و حدود ۴/۵ ریشتر حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند.دو پس لرزه نسبتا شدید به قدرت ۵/۳ و حدود ۴/۵ ریشتر حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.

این زلزله در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.

مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۶.۴ ریشتر و  محل وقوع آن را استان کرمانشاه – حوالی سر پل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه
بزرگی: ۶.۴
محل وقوع: استان کرمانشاه – حوالی سرپل ذهاب
زمان وقوع: ۲۰:۰۷:۳۱
طول جغرافیایی: ۴۵.۷
عرض جغرافیایی: ۳۴.۳۸
عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:
۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)
۱۸ کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
۳۳ کیلومتری گیلانغرب (کرمانشاه)

نزدیکترین مراکز استان:
۱۰۶ کیلومتری ایلام
۱۲۷ کیلومتری کرمانشاه

تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند
منابع محلی خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین وارد شده است و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

برق سرپل ذهاب وصل شد
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند
جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

Share