رضی: دانشگاه برای رسیدن به اهداف خود، نیاز به همراهی دانش آموختگان خود دارد

رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات تکمیلی دانش آموختگان دانشگاه گیلان

رئیس دانشگاه گیلان در گردهمائی دانش آموختگان ادوار مختلف دانشگاه گیلان گفت:دانشگاه اگر بخواهد به اهداف و برنامه هایی که در سند راهبردی آمده برسد نیاز به همراهی دانش آموختگان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گردهمایی دانش آموختگان ادوار مختلف دانشگاه گیلان با حضور دانش آموختگانی از دهه ۵۰ تا ۹۰ از استان های مختلف کشور در تالار حکمت برگزار شد که در این مراسم دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به همه دانش آموختگان به ویژه کسانی که از دیگر استان ها در این گردهمایی شرکت کرده بودند، به معرفی دانشگاه پرداخت.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به حدود ۶۵ هزار دانش آموخته دانشگاه از آغاز فعالیت تا کنون، استفاده از این ظرفیت را موجب رشد و توسعه بیش از پیش دانشگاه دانست.

وی در ادامه تأکید کرد دانشگاه اگر بخواهد به اهداف و برنامه هایی که در سند راهبردی آمده برسد نیاز به همراهی دانش آموختگان دارد.

دکتر رضی در ادامه با اشاره به پنج دهه فعالیت دانشگاه گیلان، تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم، بین المللی شدن، کارآفرین شدن دانشجویان، ارتباط مؤثر با جامعه، تقویت چرخۀ تولید ثروت از دانش، توسعه فضاهای آموزشی، تحقیقاتی و رقاهی و توجه به مدیریت سبز را از اولویت های دانشگاه گیلان برشمرد.

در ادامه مراسم مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، دکتر رضا شریعت مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به سخنرانی پرداختند.

خاطره گویی دانش آموختگان ادوار مختلف، پخش کلیپی از گردهمایی های دانش آموختگان دانشگاه در سال های قبل، تولید مستندی از دانش آموختگان دانشگاه گیلان که در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه هستند، رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات تکمیلی دانش آموختگان و برپایی نمایشگاهی با عنوان دانشگاه گیلان در گذر زمان از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان این مراسم هم از مهندس کریم نوید یکی از دانش آموختگان دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان که بانی ساخت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شده است به عنوان یکی از خیرین و حامیان دانشگاه به سبب نیک اندیشی خانواده خیرین دانشگاه گیلان در راستای کمک به رشد و توسعه علم تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است دانش آموختگان ادوار مختلف دانشگاه بصورت تصادفی از بین حدود ۶۵ هزار دانش آموخته دانشگاه گیلان بر حسب دانشکده های مختلف دعوت شدند که در جمع دعوت شدگان اساتید و کارمندان دانش آموخته دانشگاه هم بودند.

Share