سفیر روسیه در ایران خبر داد

روسیه روند صدور ویزا برای تجار ایرانی را تسهیل می‌کند

سفیر روسیه در ایران با اشاره به اینکه کشورش با وجود تحریم‌های آمریکا از شرکت‌های ایرانی حمایت می‌کند گفت:‌ فرآیند صدور ویزا برای فعالان اقتصادی ایران تسهیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، لوان جاگاریان امروز در‌ حاشیه برگزاری مراسم اعطای نشان دوستی و همکاری‌های تجاری بین ملت‌ها اظهار داشت: با وجود تحریم‌های آمریکا،‌ روسیه از شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در حوزه‌های مختلف حتی در زمینه تسهیل صدور ویزا حمایت می‌کند.

سفیر روسیه در ایران تسهیل در ارتباطات تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و روسیه را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ روسیه سعی می‌کند دامنه ارتباطات و تعاملات تجاری و اقتصادی خود را با ایران افزایش دهد بنابراین سعی دارد در این مسیر موانع موجود را شناسایی و برطرف کند.

جاگاریان به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و شرکت‌های تجاری و اقتصادی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: کشورش سعی می‌کند از طریق شرکت‌های تجاری، اقتصادی و نمایندگی‌‌های شرکت‌های روسی سطح تعاملات دو جانبه را ارتقاء دهد و ارتباطات خوبی را با فعالان اقتصادی ایران برقرار کند.

مشاور اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در روابط با روسیه نیز در این مراسم توان ایران در تأمین مواد غذایی را بالا خواند و افزود: سطح ارتباطات تجاری روسیه با ایران در سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده است به طوری‌که سطح این مبادلات تجاری به یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار رسیده است.

سید جلیل جلالی‌فر از نزدیک شدن رویکردهای تجاری بین دو کشور روسیه و ایران خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر از مجموع ۷۷۰ میلیون دلار مبادلات اقتصادی دو طرفه بین دو کشور ایران و روسیه صادرات سالانه کشورمان به روسیه بالغ بر ۳۹۲ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

وی میزان واردات  روسیه از سایر کشورهای دیگر را ۲۲۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد و گفت: با توجه به موقعیت خوب ایران در این حوزه فرصت بسیار مناسبی برای کشورمان ایجاد شده است.

جلالی‌فر با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی ایران باید در امر توسعه صادرات مواد غذایی به روسیه فعال‌تر عمل کنند تصریح کرد: هم‌اکنون طبق آمارها در همان سال حدود ۲۱۴ میلیون دلار محصولات مربوط به صنایع غذایی از کشورمان به روسیه صادر می‌شود که باید با تغییر رویکردها ارتقاء پیدا کند.

مشاور اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در روابط با روسیه‌ ارتقاء کیفیت را برای ورود به بازارهای جهانی ضروری خواند و ابراز داشت: مناطق بسیار مستعدی در کشور روسیه نظیر کریمه، ‌کازان و ساراتف وجود دارند بنابراین تجار ایرانی باید از این فرصت جهت افزایش سطح مبادلات استفاده کنند.

در این مراسم نشان دوستی و همکاری‌های تجاری بین ملت‌ها از طرف رئیس جمهور روسیه به هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اعطا شد.

این نشان هر ساله توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به یک نفر در دنیا که در امر مبادلات تجاری با این کشور تلاش می‌کند اعطا می‌شود و بر همین اساس امسال این نشان به هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و رئیس اتاق بازرگانی گیلان اعطا شد.

Share