استاندار گیلان در گفتگوی زنده با برنامه مهتاب شبان؛

روز شنبه مدیرکل راه آهن گیلان منصوب می شود

سالاری با اشاره به اینکه روز شنبه مدیرکل راه آهن گیلان منصوب می شود، یادآور شد: مقرر شده است که برای آغاز به کار در گیلان، از نیروهای شرکت راه آهن در سایر نقاط کشور استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از تلاش برای انتخاب پیمانکار پروژه راه آهن رشت-آستارا تا قبل از سفر استانی رئیس جمهور به گیلان خبر داد و گفت: سعی داریم حدود دو ماه آینده همزمان با این افتتاحیه، شاهد آغاز عملیات اجرایی خط ریلی رشت-آستارا نیز باشیم.

دکتر مصطفی سالاری در برنامه زنده تلویزیونی شبانگاهی مهتاب شبان از شبکه استانی باران با قدردانی از حمایت و پیگیری های دکتر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولان وزارت راه برای شنیده شدن سوت قطار در گیلان، اظهار داشت: دکتر نوبخت در همه سفرهایی که به گیلان داشت پیگیر وضعیت قطار بود و در سازمان برنامه و بودجه نیز جلسات مکرری برای رفع نواقص موجود ترتیب داد.
دکتر مصطفی سالاری با بیان اینکه خط ریلی رشت-انزلی به طول ۴۱ کیلومتر در سه قطعه در حال اجرا است، گفت: تلاش می کنیم تا این پروژه در نزدیکترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل خاصی برای اجرای راه آهن در مسیر مذکور وجود ندارد و تملک اراضی در بخشی از مسیر باقی مانده است که پیگیری می شود.
دکتر سالاری در رابطه با اتصال راه آهن قزوین-رشت به آستارا نیز عنوان کرد: عملیات طراحی صورت گرفته است برای تامین اعتبار این پروژه از طریق فاینانس جمهوری آذربایجان توافقاتی انجام شده است.
وی به تاثیر افتتاح راه آهن گیلان بر اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: با رونق گرفتن گردشگری در استان، سایر بخش ها از جمله خدمات نیز تحت تاثیر قرار می گیرند و با رونق اقتصادی روبرو خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه روز شنبه مدیرکل راه آهن گیلان منصوب می شود، یادآور شد: مقرر شده است که برای آغاز به کار در گیلان، از نیروهای شرکت راه آهن در سایر نقاط کشور استفاده شود اما مجوز لازم برای جذب نیرو اخذ شده است و نیروهای جدید طی یک فرایند رقابتی پذیرش می شوند.

Share