معاون وزیر راه در رشت:

«راه و شهرسازی گیلان» ۲۶۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ۲۶۰ میلیارد تومان در حوزه راهسازی به پیمانکاران و مشاوران بدهکار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، امیر امینی در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان گیلان در سالن اجتماعات این اداره کل در رشت اظهار داشت: باید در مقابل فرهنگ و تمدن والای استان گیلان سر تعظیم فرود آورد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان گیلان در تقسیم کار کشوری نقش مهمی دارد تصریح کرد: استان گیلان از لحاظ خدمات کشاوری و اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

امینی با اشاره به اینکه وزارت راه شهرسازی نقش مهمی را در اقتصاد کشور دارد، خاطرنشان کرد: استان گیلان از ۴ ظرفیت حمل و نقلی دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان در بحث شهرسازی و مهندسی ساختمان جزء استان‌های سرآمدهای کشور است بیان داشت: تلاش‌های خوبی در حوزه ساختمان و شهرسازی توسط مهندسان گیلانی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی گیلان ۲۶۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری به پیمانکار و مشاوران بدهکار است، گفت: ساختار مهندسی در گیلان باید با قدرت به‌کار خود ادامه دهد.

امینی با اشاره به اینکه دفاتر مهندسی با توجه به مشکلات اقتصادی به تدریج ضعیف شده‌اند عنوان داشت: باید تصمیمات خوبی در باره کمک به دفاتر مهندسی گرفته شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی در حمل و نقل تمرکز بر روی ایمنی است، گفت: استان گیلان از لحاظ ایمنی راه دارای مشکلات زیادی است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه حمل نقل ملی و شبکه محلی از یکدیگر جدا نشدند، افزود: شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور در سال ۱۳۰۲ طراحی شد که با توجه به ظرفیت فعلی خودروها در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

امینی با اشاره به اینکه شبکه حمل و نقل ملی برای جاده ها در کشور تعیین نشده است عنوان کرد: تقسیم کارها باید برای حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها معین شود و در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترابری و لجستیک زمینه تامین کالا را برای بخش های اقتصادی فراهم می‌کند گفت: باید خدمات زیرساختی را در این حوزه افزایش دهیم.

امینی با بیان اینکه در صنعت حمل و نقل امکان توسعه اقتصادی وجود ندارد اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ۲۰ میلیارد تومان مطالبات در حوزه راهسازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت به قزوین باید تکمیل شود اظهار داشت: به نقش شهرهایی همانند رودبار در زمینه تکمیل آزادراه رشت به قزوین باید توجه کرد.

امینی با اعلام اینکه شبکه آزادراه‌ها در اطراف شهرها باید مورد توجه پیمانکاران قرار گیرد گفت: دولت با توجه به مشکلات اقتصادی به تنهایی قادر نیست شبکه‌های آزادراه‌ها را توسعه دهد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی درهم‌تنیدگی با بیان اینکه شبکه ملی و محلی راه‌ها به اقتصاد استان گیلان ضربه می‌زند افزود: در استان گیلان توسعه خوبی در حوزه مهندسی انجام شد.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل هوایی برای استان گیلان از ضروریات است خاطرنشان کرد: شبکه حمل نقل عمومی کشور در سال، ۱۰ میلیون مسافر خود را از دست می‌دهد.

امینی با تاکید بر اینکه میزان حمل و نقل عمومی کشور از سال ۹۰ تا سال ۹۷ به مقدار ۲۹ کاهش یافته است ابراز داشت: جایگزینی حمل و نقل شخصی به‌جای حمل نقل عمومی مناسب نیست.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر سفر در حمل و نقل عمومی کشور انجام می‌شود گفت: دولت نمی‌تواند به حدود ۸۰۰ میلیون نفر سفر امکانات ارائه کند.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه در بخش حمل و نقل و شهرسازی باید فعالیت‌های خوبی انجام شود افزود: راه‌های روستایی در بخش حمل و نقل جاده‌ای از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

ماکان پدرام با اعلام اینکه مردم برای سکونت در مناطق محتلف حق دارند به‌راحتی زندگی خود را بگذرانندخاطرنشان کرد: ضرورت دارد تغییرات خوبی در بخش مسکن و شهرسازی انجام شود.

Share