فرمانده سپاه ناحیه رشت:

راز ماندگاری انقلاب مردمی بودن آن است | بسیج توانست کشور را از تنگناها عبور دهد

فرمانده سپاه ناحیه رشت با بیان اینکه بسیج سرنوشت دفاع مقدس را مشخص کرد، افزود: بسیج توانست کشور را از تنگناها عبور دهد زیرا بازدارندگی در کشور بوجود آورد که هیچ نقطه ای از کشور برای دشمنان امنیت ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین مصطفی پور، فرمانده سپاه شهرستان رشت با بیان اینکه راز ماندگاری انقلاب مردمی بودن آن است، گفت: انقلاب به پایداری مردم افتخار میکند و بسیج یک مجموعه سازمان یافته از بدنه مردم است.

وی با بیان اینکه امام نهال شجره طیبه بسیج را پای نهاده است، گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال این نهال به درختی تنومند تبدیل شده است و ثمره های زیادی داده است.

فرمانده سپاه ناحیه رشت با بیان اینکه بسیج سرنوشت دفاع مقدس را مشخص کرد، افزود: بسیج توانست کشور را از تنگناها عبور دهد زیرا بازدارندگی در کشور بوجود آورد که هیچ نقطه ای از کشور برای دشمنان امنیت ندارد.

مصطفی پور افزود: با استفاده از ظرفیت بسیج توانستیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

وی بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج حفاظت از دستاوردهای انقلاب است، گفت: در اوایل پس از جنگ مشکلی مانند فلج اطفال داشتیم که با حضور بسیج این مسئله ریشه کن شد.

مصطفی پور با اینکه بسیاری از تهدیدات فرهنگی را با اجرای راهیان نور از بین برده شد، گفت: نشانه شکست دشمن این است که نسل جدید با پیروی از شهدا و خط شهدا ثابت کردند که هنوز به انقلاب و آرمانهایش وفا دارند.

وی ادامه داد: دشمن در یکسال اخیر از همه ظرفیت های خود در جهت اجرای برنامه ها برای تقابل با جمهوری اسلامی انجام داده است. در این برهه از زمان همه باید منسجم باشیم تا در مقابل دشمن بیاستیم و هرکسی که بر طبل تفرقه می‌کوبد خائن است در این برهه از زمان موقع بازی های سیاسی نیست و با همدلی می توانیم از این گردنه خطرناک رهایی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه روحیه بسیج محرومیت زدایی است، افزود: شعار امسال هفته بسیج ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت رسانی است و رویکرد بسیج متمرکز بر خدمت رسانی و محرومیت زدایی است.

فرمانده سپاه ناحیه رشت گفت: طرحی با عنوان همگام با کشاورز در در برنامه بسیج است که امسال ۴۵ روستا در شهرستان رشت در اجرای این برنامه انتخاب شد.

وی در مورد گروه های جهادی نیز افزود: در شهرستان رشت ۱۶ گروه جهادی در شهرستان رشت فعالیت میکند که پروژه های مختلفی را در دست کار دارند از اقدامات گروهای جهادی مرمت و بازسازی مدارس و مساجد است.

مصطفی پور با بیان اینکه در بخش مرکزی شهر رشت ۷۲ واحد در حال ساخت است، گفت: حاشیه نشینی یکی از معضلات کلان شهرها است. در شهر رشت ۱۴ منطقه شناسایی شده است که به صورت ویژه در این مناطق بسیج با طرحی به نام جواد الائمه در راستای حل مشکلات ناشی از اسیب های حاشیه نیشی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به طرح رضویون اظهار کرد: این طرح برای ایجاد امنیت است که بسیجیان در محلات گشت زنی می کند و عمده تمرکز جلوگیری از سرقت است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ۲۵ درصد کاهش سرقت را شاهد بوده ایم و بسیجیان با لباس بسیجی بدون سلاح در محلات از ۱۱ شب تا ۴ صبح گشت زنی می کنند.

Share