آیت الله فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه رشت:

دولتمردان زوایای برجام را برای ملت شفاف‌سازی کنند | گرانی کالا مردم را رنج می‌دهد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هنوز ملت ایران نمی‌داند در برجام چه گذشته و اگر دولتمردان زوایای این توافق را برای مردم شفاف‌سازی کنند، به نفع ملت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا تنها راه نجات انسان است.
وی به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و افزود: چهار ماه پس از کودتای شوم آمریکا در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در ۱۶ آذرماه نخستین جنبش آزادی‌خواهانه جوانان از دانشگاه تهران برخاست و در آن روز تعدادی از دانشجویان را به شهادت رساندند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه روحیه اسلام خواهی و استقلال طلبی همچنان در جوانان ما وجود دارد، تصریح کرد: جوانان ما از ویژگی‌های مذکور در راستای حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی برخوردارند.
آیت‌الله فلاحتی به اعلام سازمان ملل مبنی براینکه صدام آغازگر جنگ تحمیلی علیه ملت ایران بود، اشاره کرد و گفت: امروز نیز اگر دشمن بخواهد دست از پا خطا کند ملت ایران او را در جایش خواهد نشاند.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه دوران بزن دررو دیگر گذشته است، بیان کرد: اکنون در تمام نقاط دنیا جایگاه مردمی داریم و انقلاب اسلامی در دل ملت‌ها نفوذ معنوی کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ۱۹ آذرماه هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: امروز باید ایرانی در تراز ملت ایران و جامعه اسلامی داشته باشیم.
آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه دولت باید به علم و فناوری توجه ویژه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: دولتمردان به باور مذکور رسیده‌اند.
وی در ادامه به میدان آمدن مردم فرانسه در مقابل یک درصد جامعه خود اشاره کرد و افزود: مردم فرانسه متوجه ترفندهای خام و ناپختگی مکرون شدند.
امام جمعه رشت با اشاره به خروج آمریکا از برجام، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند آمریکا از برجام عقب‌نشینی و در نقشه خاورمیانه سقوط کرده بنابراین با شانتاژ در فرانسه به‌دنبال فرافکنی در بیرون از مرزهای خود است.
آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اما امروز ملت‌ها به بصیرت و آگاهی رسیدند و باورشان آمده باید مسیری که ملت ایران در سال ۵۷ آغاز کرد، را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه ترامپ گاودوش دوباره می‌خواهد در برجام مداخله کند، خاطرنشان کرد: هنوز ملت ایران نمی‌داند در برجام چه گذشته است و اگر دولتمردان زوایای این توافق را برای مردم شفاف‌سازی کنند، به نفع ملت است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، اروپایی‌ها را یدک‌کش آمریکا در برجام خواند و بیان کرد: اروپا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و از سیاستمداران می‌خواهم حقوق ملت ایران را از آنها طلب کنند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها در عرصه‌های جهانی از پشت به ملت ایران خنجر می‌زنند، تصریح کرد: از دولتمردان می‌خواهم وضعیت اروپایی‌ها را مشخص کنند.
وی به گرانی و تورم در جامعه اشاره کرد و افزود: تنها کاهش نرخ ارز و طلا برطرف کننده تمام مشکلات نیست و گرانی کالا مردم را رنج می‌دهد.
امام جمعه رشت خطاب به دولتمردان گفت: اگر نمی‌توانید قیمت کالا را پایین بیاورید لااقل در همین وضعیت نگه دارید و ثبات قیمت ایجاد کنید.
آیت‌الله فلاحتی بر حفظ مردم دردمندی که درآمدهایشان بسیار کمتر از خط فقر است، تأکید کرد و یادآور شد: اگر این مردم دردمند را از دست دهیم دیگری هیچ چیزی نداریم.
وی همچنین پیرامون نظام خانواده از دیدگاه اسلام، اظهار کرد: خانواده زیربنای تمام پایه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اسلام برای تمام زوایای زندگی انسان برنامه دارد، تصریح کرد: برنامه اسلام برگرفته از امور وحیانی است.
آیت‌الله فلاحتی بر کسب لقمه حلال تأکید کرد و گفت: انسان با خوردن غذای حلال مورد مغفرت الهی در روز قیامت قرار می‌گیرد.

Share