درخشش پژوهشگر گیلانی در جشنواره دوسالانه کوه نوشته‌ها

«نیما فریدمجتهدی»، مسئول بخش پژوهش هیئت کوهنوردی گیلان برای دومین بار به دلیل مجموعه مقالات در زمینه ژئومورفولوژی کوهستان، یخچال‌های کوهستانی، جغرافیا و طبیعت و پدیده‌های جوی دیلمان و گیلان، در جشنواره‌ دوسالانه‌ کوه‌نوشته‌ها شایسته تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشنواره دوسالانه‌ کوه‌نوشته‌ها با هدف تشویق تولید و نشر دانش در زمینه‌ کوهنوردی و حفاظت محیط کوهستان، برگزار می‌شود. این جشنواره همزمان با روز جهانی کوهستان به همت بنیاد «محمدی‌فر» و «انجمن کوهنوردان ایران» به صورت دو سال یک بار برگزار می‌شود.
هیأت داوران این جشنواره «نیما فرید‌مجتهدی» را به خاطر مجموعه مقالات در زمینه «ژئومورفولوژی کوهستان»، «یخچال‌های کوهستانی»، «جغرافیا و طبیعت و پدیده‌های جوی دیلمان و گیلان» شایستۀ تقدیر شناختند.
گفتنی است؛ نیما فریدمجتهدی، دانشجوی دکتری آب و هواشناسی دانشگاه تهران، مسئول بخش پژوهش هیئت کوهنوردی استان گیلان و همچنین مسئول بخش آموزش هیئت کوهنوردی شهرستان لاهیجان است.
تاکنون آثار زیادی از وی در قالب یادداشت، مقاله، کتاب در زمینه کوهستان به چاپ رسیده است که از جمله آثار وی می‌توان به ژئومورفولوژی کوهستان، هواشناسی کوهستان، تغییرآب‌وهوا و مناطق کوهستان – نگرانی جهانی، اطلس کوه‌های گیلان و … اشاره کرد.

Share