فرماندار شهرستان فومن

خطاهای کوچک یکدیگر را ببخشیم | مهم ترین سلاح بسیجیان، توکل و توسل بود

قاسم نژاد با تأکید بر لزوم وحدت میان مردم و مسئولان گفت: هیچ کسی عاری از خطا و اشتباه نیست و نباید یک گروه را مقصر تمام مشکلات بدانیم و گروه دیگری را از هرگونه خطا مصون تصور کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برنامه های سومین روز از هفته بسیج در شهرستان فومن که به نام «بسیج؛ اقتدار امنیتی و ‌دفاعی» نامگذاری شده است، با قرائت زیارت عاشورا و گلباران مزار شهداء آغاز شد.
محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با حضور در این مراسم که در امامزاده میرزای فومن برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع بسیجیان اظهار کرد: در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی زمانی که اهداف انقلاب تبیین و ترسیم شد و دشمنان نیز علیه این انقلاب موضع گرفتند، شاهد ایجاد چند نهاد مردم محور به دستور امام (ره) بودیم که یکی از آنان بسیج است.

رئیس شورای تأمین شهرستان فومن، جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و کمیته امداد را دیگر سازمان های مولود انقلاب به دستور امام خمینی (ره) دانست و گفت: از ابتدای انقلاب شاهد خدمات این نهادها به مردم به ویژه اقشار کم بضاعت بوده ایم و بسیج نیز تاکنون افتخارات زیادی را کسب کرده است.

وی با اشاره به تأسیس بسیج و مقاومت بسیجیان در برابر دشمن در طول هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: بسیجیان خالص ترین و باوفاترین نیروها بودند و خط قرمز آن ها امام (ره) بود.
قاسم نژاد، صفای باطن و اخلاص بسیجی‌ها را عامل پیروزی آن ها دانست و گفت: خلوص نیت، وحدت و یکپارچگی ویژگی نیروهای بسیجی است و اگر ما می‌خواهیم این نظام پابرجا بماند و همچنان از کشور دفاع کنیم، باید در برابر دشمن، ید واحده و مشت آهنین باشیم.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به کمبود سلاح و تجهیزات نیروهای بسیجی و سپاه در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: مهم ترین سلاح بسیجیان، توکل و توسل بود.

قاسم نژاد به قدرت فرماندهی، شجاعت و برنامه ریزی نیروهای جوان بسیجی در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ابن صفای باطن بسیجیان بود که آن ها را در برابر دشمن پیروز کرد و سلاح و ادوات در رده سوم اهمیت قرار داشت.

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی کشور در عرصه موشکی گفت: با تلاش همان نیروهای بسیجی امروزه شاهد این هستیم که قدرت موشکی نیروهای نظامی و سپاه پاسداران به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر تهدیدات دشمن کاربرد دارد.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی و اذناب آن در منطقه علیه نظام اسلامی گفت: امروز به برکت خون شهدا دشمن جرات جسارت به کشورمان را ندارد.

قاسم نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که ایران هیچگاه در طول تاریخ آغازگر جنگ نبوده است، تصریح کرد: بزرگی و آقایی کشور ما در طول تاریخ آنچنان هراسی به دل دشمن انداخته که آن ها این گونه با اقدامات خود سعی دارند تا نگذراند آن عظمت بار دیگر تکرار شود.

وی با بیان این که تفکر بسیجی گرانبها است و توانسته چهل سال نظام را حفظ کند، یادآور شد: دشمنان چون نتوانسته اند از موضع نظامی توفیقی کسب کنند، تحریم اقتصادی را اجرایی کردند.

قاسم نژاد با اشاره به دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی متذکر شد: علی رغم جنگ رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی، آمریکا نتوانسته اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند و صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

فرماندار شهرستان فومن با بیان این که هدف بعدی دشمن ایجاد رخنه و شکاف بین عموم مردم، مسوولان و مدیران است، تصریح کرد: بسیج همواره محور وحدت بوده و امروز نیز به همان وحدت، صفا و صمیمیت برای مقابله با مکر دشمنان نیازمندیم.

قاسم نژاد با تأکید بر لزوم وحدت میان مردم و مسئولان گفت: هیچ کسی عاری از خطا و اشتباه نیست و نباید یک گروه را مقصر تمام مشکلات بدانیم و گروه دیگری را از هرگونه خطا مصون تصور کنیم. همه زیر سایه نظام اسلامی و ولایت قرار داریم و روحیه موجود در دفاع مقدس برای مقابله با حربه دشمن امروز کارایی خود را نشان خواهد داد.

فرماندار شهرستان فومن گفت: خطاهای کوچک یکدیگر را ببخشیم و با روحیه بسیجی نگذاریم که شکاف ها عمیق تر شود.

قاسم نژاد در پایان تأکید کرد: امیدوارم رهرو راه شهیدانی باشیم که هستی خود را فدای آرامش این نظام و کشور کرده اند.

در پایان این مراسم از بسیجیان نمونه تجلیل به عمل آمد و همچنین مزار شهدای فومن با حضور مسئولان گلباران شد.

Share