فرماندار رشت تأکید کرد:

خدمات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مردم ارائه شود | مخالف برگزاری جلسات تشریفاتی هستم

میرشمس مومنی‌زاده، نماینده عالی دولت در شهرستان رشت در جلسه شورای ادارای فرمانداری شهرستان رشت گفت: بنده موافق جلسه‌های تشریفاتی نیستم بلکه باید همه جلسات کاربردی برگزار گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهارمین جلسه شورای اداری فرمانداری شهرستان رشت ظهر امروز با حضور مدیران شهرستان و به ریاست فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار شهرستان در جلسه شورای اداری با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظامی را مبتنی بر مردم سالاری به دنیا هدیه کرده است، تصریح کرد: ایران در این راه از سوی قدرت‌های جهان بارها مورد هجمه و جنگ قرار گرفته است که آخرین آن تحریم‌های سلطه جهانی بر کشور ما است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابل با تحریم‌ها باید رویکردی داشته باشیم که در جنگ هستیم گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های کشور، استان و شهرستان‌ها استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ادامه داد: تحقق‌ سیاست های اقتصاد مقاومتی سبب بیمه شدن شهرستان‌ها می‌شود.

باید از ظرفیت‌های کشاورزی بیشتر استفاده کنیم | باید واحدهای نیمه فعال و غیرفعال صنعتی را فعال کنیم

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های کشاورزی باید بیشتر استفاده کنیم افزود: مدیریت آب در بخش کشاورزی مدیریت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر این بخش به خوبی مدیریت نشود ضررهایی را به استان، شهرستان و کشاورزان وارد خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر واحدهای نیمه فعال و غیر فعال صنعتی در شهرستان وحود دارد و باید تمام توان خود را به کار گیریم تا این واحدها دوباره شروع به کار کنند.

مومنی‌زاده گردشکری را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: گردشگری باعث اشتغال و سبب بهبود معیشت در شهرستان خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: برای ایجاد اشتغال، کارگروه اشتغال در فرمانداری شهرستان رشت برگزار می‌شود و تسهیلاتی به مردم پرداخت می‌گردد که از بانک‌ها می‌خواهیم که در پرداخت آن بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مهارت آموزی را در شهرستان داشته باشیم افزود: برای مهارت آموزی در بین جوانان شورایی با عنوان شورای مهارت آموزی در استان به ریاست استاتدار تشکیل شده است تا بتوانیم برای جوانان فرصت شغلی ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه درخصوص ترویج فرهنگ نماز در ۴۰ سال گذشته اقدامات خوبی شده است گفت: نماز منشا خدمات و برکات بسیاری در جامعه شده است و باید برای ترویج آن کوشا باشبم.

مدیران باید به‌گونه‌ای عمل کنند تا از سختی‌های مردم کاسته شود

وی در مورد شرایط سخت اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، گفت: مدیران باید به‌گونه‌ای عمل کنند تا از سختی‌های مردم کاشته شود.

فرماندار رشت ادامه داد: مدیران باید ابتدا مردم را تکریم کنند زیرا صاحبان اصلی این کشور مردم هستند و نیز تکریم خانواده شهدا از کارهای دیگر مدیران است و نیز گره‌گشا کارهای مردم باشند.

خدمات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مردم ارائه شود | مدیران باید از روزمرگی پرهیز کنند 

این مقام مسئول با بیان اینکه خدماتی که به مردم ارائه می‌شود باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد، تأکید کرد: مدیران باید از روزمرگی پرهیز کنند و برنامه محور باشند.

وی با اشاره به اینکه از همه مدیران انتظار داریم آمادگی شبانه‌روزی برای خدمات رسانی به مردم را داشته باشند، اظهار کرد:  باید هم در حوزه زیرساختی، زیربنایی و نیز توجه به مسایل روز مره مردم را به موازات خود داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت گفت: اعتبارات دولت کم است و باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم.

مخالف برگزاری جلسات تشریفاتی هستم | در کار با کسی تعارف ندارم

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت در این جلسه گفت: بنده موافق جلسه‌های تشریفاتی نیستم بلکه باید همه جلسات کاربردی برگزار گردد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عادت کردیم که رفتار خشن بیشتر تاثیر می‌گذارد گفت: این دور از فرهنگ مدیریتی است که مدیریت اخلاق را از بین ببرد بنده در کار با کسی تعارف ندارم.

مومنی‌زاده افزود: تمام مدیران باید به موقع نامه‌ها و گزارش‌های درخواستی را به فرمانداری ارسال کنند و خودشان نیز در جلسه ها حضور داشته باشند.

دستگاه‌های اجرایی در زمینه عمرانی شتاب بیشتری کنند

وی گفت: خدمات عمرانی بسیار حائز اهمیت است و از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در این زمینه شتاب بیشتری داشته باشند.

فرماندار رشت ادامه داد: ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار سهمیه شهرستان رشت است که شامل ۶۹۸ پروژه است و ۱۴۴ پروژه در قالب طرح‌های عمرانی شهری است.

وی در مورد روابط عمومی های ادارات گفت: امیدوارم روابط عمومی ادارات بیش از پیش فعال باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه استفاده از اموال دولتی در ساعات غیر اداری خلاف است، اظهار داشت: نرخ کالا و خدمات باید در سطح شهرستان بیشتر مورد رصد قرار بگیرد و از تعزیرات می‌خواهیم که در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه باید تمام اقدامات لازم برای حفظ آب و لایروبی آب‌بندان‌ها انجام گیرد، گفت: رسانه‌ها حلقه واصل بین مدیران و مردم هستند و با اطلاع رسانی دقیق عملکردها را شفاف به مردم می‌رسانند.

برای ایجاد اشتغال باید از ایده‌آل‌ترین آموزش‌ها استفاده کنیم

محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه آموزش های مهارتی در جامعه برای دو دسته از افراد هستند افزود: از نیاز سنجی‌های درسی آموزش‌های مهارتی است که برای دو دسته شاغلین و جویندگان کار باید اقدام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از دغدغه های بزرگ کشور اشتغال است افزود: برای اینکه بتوانیم ایحاد شغل کنیم باید از ایده‌آل‌ترین آموزش‌ها استفاده کنیم.

جوانان بین ۱۲ الی ۱۷ درصد توانایی لازم جهت کسب شغل را دارند

حسینی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای برای هر حرفه و شغل فهرستی از توانمندی‌ها را ایجاد کرده است افزود: در حال حاضر جوانان بین ۱۲ الی ۱۷ درصد توانایی لازم جهت کسب شغل را دارند.

وی با تاکید بر تعریف حوزه اشتغال استان بر مبنای اسناد بالا دستی تصریح کرد: چاره‌ای جز ایجاد زنجیره حمایتی از اشتغال در دو سال اول ایجاد آن نداریم و باید جوانان را در رشته‌های مورد علاقه آن‌ها حمایت کنیم.

درباره نماز کوتاهی کردیم | نباید در ساعات نماز جلسات اداری برگزار گردد

حجت الاسلام ابوطالب حجازی ریس ستاد اقامه نماز استان گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در دستگاه‌های اداری شهرستان گفت: درباره نماز کوتاهی کردیم و حداقل آنچه که دولت اعلام کرد است انجام دهیم.

وی با اشاره به تعطیلی کار اداری در وقت نماز طبق ابلاغیه دولت گفت: نباید در این وقت جلسات اداری برپا کرد.

وی با اشاره به اقامه نماز جماعت در ادارات شهرستانی افزود: دستگاههای شهرستانی باید تفاهم نامه‌هایی را که با ستاد اقامه نماز منعقد شده است را در راستای ترویج فرهنگ نماز اجرایی کنند.

Share