استاندار گیلان تأکید کرد:

جلوه‌های رفتاری مدیران و نمازگزاران موجب جذب و پایبندی جوانان به نماز می‌شود

سالاری با اشاره بر لزوم شکوه بخشیدن به جریان برگزاری نماز جماعت در دستگاه های اجرایی استان متفاوت تصریح کرد: بر این باورم که جلوه های رفتاری مدیران و نمازگزاران موجب جذب و پایبندی جوانان به نماز می شود، لذا باید نسبت به خودسازی و رفع تعارض میان رفتار و گفتار اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیش از ظهر امروز اجلاس استانی نماز با حضور مصطفی سالاری، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان حوزه نماز برگزار شد.

در این نشست مصطفی سالاری با تقدیر از ستاد اقامه نماز استان و فعالان این حوزه در دستگاه های اجرایی،اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در پرداختن به فریضه الهی نماز وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارند و مسائل محتوایی و ماهیتی آن مربوط به آحاد مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز کار مقدمه سازی و تنویر مقوله نماز را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: آگاهی از اسرار و ظرائف نماز و نیز فراهم کردن بسترهای اقامه این عمل واجب وظیفه ای همگانی است.

سالاری با اشاره بر لزوم شکوه بخشیدن به جریان برگزاری نماز جماعت در دستگاه های اجرایی استان متفاوت تصریح کرد: بر این باورم که جلوه های رفتاری مدیران و نمازگزاران موجب جذب و پایبندی جوانان به نماز می شود، لذا باید نسبت به خودسازی و رفع تعارض میان رفتار و گفتار اقدام کرد.

استاندار گیلان با بیان این مطلب که ستاد اقامه نماز با رویکرد اصلاحی به مسائل شکلی پرداخته بیان داشت: باید مسائل محتوایی نیز مورد بحث و اشاعه قرار گیرد.

وی در پایان خواستار حسن اخلاق و برخورد مناسب کارمندان و مدیران در دستگاه های اجرایی شد و افزود: پایبندی به اصول اخلاقی، رعایت شئونات رفتاری، پرهیز از ریا، دروغ و تعرض به بیت المال جلوه ای از کمال و نزدیکی به خداوند متعال است.

رییس ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یکی از نهادهای تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری است اظهار کرد: این ستاد از سال ۶۹ به‌صورت غیرانتفاعی آغاز به کارکرده و رهبری پیوسته از زحمات متولیان آن تقدیر کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوطالب حجازی با بیان اینکه در سطح تمامی ادارات کل استان نماز جماعت اقامه می‌شود تصریح کرد: طی امسال از ۱۰ اداره کل استان که در امر اقامه و ترویج فرهنگ نماز تلاش کردند تقدیر شده است.

وی با اشاره به توسعه فرهنگ نماز با مصوبات دولت و نهادهای انقلابی در استان گفت: بر مبنای توافق‌نامه‌ها و مصوبات اقامه نماز با نهادهای مختلف این ستاد در مدارس، کارخانه‌ها، ادارات و سایر نهادها ترویج و نظارت می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۲۰۰۰ مدرسه گیلان نماز جماعت اقامه می‌شود خاطرنشان کرد: علاوه بر اقامه نماز در مدارس و ادارات بیش از ۲۰۰۰ مقاله و ساخت هزاران مسجد بین‌راهی و حتی جشن تکلیف برای دختران و پسران توسط ستاد اقامه نماز استان انجام‌شده است.

معاون توسعه و مدیریت استانداری گیلان همچنین در این اجلاس، نماز را عنصر غیرقابل‌ تفکیک از جامعه برشمرد و اظهار کرد: خداوند تأکید بر نماز جماعت دارد و هدف از اقامه نماز علاوه بر تقویت روح اجتماعی کردن انسان است.

سید محمد احمدی با تأکید بر تشکیل مستمر جلسات ستاد اقامه نماز افزود: ستاد اقامه نماز مؤکدا باید همچون استان در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران برگزار شود.

دبیر اجلاس نماز گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان گفت: با توجه به اینکه میلیون‌ها نفر گردشگر در طول سال از استان گیلان بازدید می‌کنند لازم است شرایط لازم برای اقامه نماز در بین راه و شهرها فراهم شود.

در پایان این مراسم از هفت نفر از فعالان ترویج فرهنگ نماز تجلیل شد.

Share