رییس پلیس راهور گیلان مطرح کرد:

جریمه ۲.۵ تا ۱۰ درصدی مبلغ دیه، برای رانندگی حادثه ساز

رییس پلیس راهور استان گیلان گفت: بر اساس قانون بیمه شخص ثالث در صورتی که راننده با ارتکاب به تخلف حادثه ساز مرتکب حادثه رانندگی شود برابر قانون در نوبت اول ۲.۵ درصد مبلغ دیه افراد صدمه دیده یا فوت شده را باید راساً پرداخت نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ محمدرضا محمدی، رییس پلیس راهور استان گیلان گفت: بر اساس قانون بیمه شخص ثالث در صورتی که راننده با ارتکاب به تخلف حادثه ساز مرتکب حادثه رانندگی شود برابر قانون در نوبت اول ۲.۵ درصد مبلغ دیه افراد صدمه دیده یا فوت شده را باید راساً پرداخت نماید.

وی افزود: در صورت تکرار در نوبت دوم ۵ درصد و نوبت سوم ۱۰ درصد خسارت جانی وارد به افراد توسط راننده خاطی و مرتکب تخلف حادثه ساز پرداخت خواهد شد.

سرهنگ محمدی همچنین ادامه داد: با توجه به مبالغ قابل توجه دیات در کشور درصدهای اعلام شده عدد بسیار بزرگی است که رانندگان مرتکب تخلفات حادثه ساز باید متحمل شوند و این موضوع در قانون برای پیشگیری از بروز تخلفات رانندگی وضع شده است.

گفتنی است، مهمترین تخلفات حادثه ساز شامل سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، تک چرخ زدن، عبور از چراغ قرمز، انحراف به چپ، عبور ممنون است که حوادث متعدد رانندگی را رقم زده است.

Share