روحانی در جریان این‌ انتصاب نبود!

توضیحات واعظی درباره انتصاب داماد روحانی به عنوان معاون وزیر

رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد که امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که هفته آینده بودجه را تقدیم مجلس کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود واعظی درباره انتصاب داماد رییس جمهور در پست معاونت وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: دکتر روحانی در جریان این‌انتصاب نبوده هیچگاه کسی‌را توصیه نکرده و ‌نمی‌کند، عملکرد ایشان روشن بوده است. دکتر مهدی زاده از دوستان‌ قبلی‌ آقای رحمانی بوده و همشهری‌ ‌هستند. دکترای زمین‌شناسی دارد و ‌صاحب سبک و علم‌ است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان از چندماه‌ قبل‌ ازدواجشان‌ کارنامه اجرایی خوبی داشته است. دارای تالیف و مقالات علمی است و از نظر وزیر صنعت، وی گزینه شایسته ای است، ولی ما در دولت نخوایستم در افکار عمومی حساسیت ایجاد کنیم و مهدی زاده برای احترام به افکار عمومی استعفا داد. رئیس جمهور هم از انتصاب دامادش اطلاعی نداشت.

واعظی در ادامه با بیان اینکه هئیت دولت تاسف خود را درباره حادثه آتش سوزی مدرسه در استان سیستان اعلام کرده است بیان کرد: ما به خانوده های این دانش آموزان تسلیت می‌گوییم. نماینده وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در منطقه هستند و هم به خانواده های دانش آموزان و هم به علت حادثه رسیدگی می‌کنند و هم مسببان، تا این حادثه دیگر تکرار نشود،البته این مدرسه دولتی نبوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درباه بررسی مجدد بودجه در دولت پس از رهمنودهای رهبری بیان کرد: تماما تلاش ما لحاظ رهنمودهای رهبری در بودجه است.امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که هفته آینده بودجه را تقدیم مجلس کنیم. از هفته گذشته براساس رهمنودهای رهبری جلسات متعددی داشته ایم، دیروز بعد از ظهر جلسه هماهنگی سران قوه برگزار شد ما هزینه های مختلف را کم کرده‌ ایم، اما پرداختی به کمیته امداد، بهزیستی ، بازنشستگی و حقوق بگیران را کاهش نداده‌ایم.

رئیس دفتر رییس جمهور درباره اظهارات جهانگیری که بودجه را گوشت قربانی نامیده بود، بیان کرد: در طول ۱۰۰ سال گذشته بودجه به یک شکل تدوین شده و استمرار یافته است و برای همه دستگاه ها حق ایجاد شده است و اکنون که با محدودیت‌های بودجه مواجه ایم همه دستگا ه ها چه دولتی و چه غیر دولتی بودجه را حق خود می دانند و از این باب فشار زیادی به دولت وارد می شود. ما باید در ساختار بودجه تجدید نظر کنیم، ردیف‌ها را باید کم و متمرکز سازیم.

واعظی درباره انتقاد به تهیه سازوکار مالی با اروپا از سوی منتقدان دولت بیان کرد: منتقدان دنبال نکات منفی هستند ما باید از همه فرصت‌هایی که در دنیا برای ما وجود دارد استفاده کنیم. وزارت خارجه سفارتخانه ها و سایر وزارت خانه ها در تلاشند تا زمینه همکاری شرکت‌ها و بنگاه های خصوصی را فراهم آورند، هفته گذشته چند بانک مختلف کار خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: ایجاد spv در اروپا مزیتی است برای ما اگر نظر منتقدان این است که ما برای خود فرصت ایجاد نکنیم، دولت این کار را انجام نداده و از همه فرصت‌ها برای آسان شدن صادرات و واردات بهره می برد.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات سعید جلیلی که گفته بود باغ گلابی برجام چه شد؟ خاطر نشان کرد: وی از روز اول مرتب انتقاد می‌کرد و زمانی که برجام امضا شد و همه مردم خوشحال بودند هم این حرف را می زد. حرف‌های او فرافکنی برای دوره ای است که مسولیت داشته و حاصل مسئولیت‌های او این تعداد قطعنامه های شواری حکام و شواری امنیت علیه ایران است. طبیعی است هرکسی جای ایشان باشد همین حرف‌ها را می زند.

واعظی همچنین در تشریح آخرین تلاش‌های دولت برای کاهش قیمت اجناس گفت: در دولت بحث بسته تثبیت قیمت کالاها مطرح شده و رئیس جمهور از وزارت صنعت خواسته تا هر چه زودتر این بسته را به دولت ارائه کند.

Share