اندر حکایت طرحی که در هاله ای از ابهام است

تعیین مسئول توزیع شیر در آموزش و پرورش برای شیری که توزیع نمی‌شود!

نزدیک به دو سال است که خبری از توزیع شیر در مدارس کشور نیست اما در کمال تعجب مسئول توزیع شیر مدارس در برخی از ادارات آموزش و پرورش وجود دارد این در حالی است که آموزش و پرورش در بیشتر مناطق کشور با کمبود معلم مواجه است و تعدادی از معلمان در مقطع ابتدایی به صورت دو شیفت در حال فعالیت هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، توزیع تغذیه‌های سالم در مدارس به صورت رایگان جهت ارتقای سلامت دانش آموزان و رفع کمبود ویتامین‌های دانش‌آموزان برای رشد مناسب آن‌ها سیاستی بوده که سال‌ها در مدارس اجرایی می‌شد البته در سال‌های اخیر این موضوع تنها با توزیع شیر در مدارس صورت گرفت.

توزیع شیر در مدارس هرچند با کمی و کاستی‌هایی چه از نظر کیفیت شیرها و چه از نظر نحوه توزیع و… همراه بود اما نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت با همه مشکلات بازهم توزیع شیر در مدارس خصوصا در مناطق کم‌برخوردار می‌توانست کمک بسزایی در رشد دانش‌آموزان داشته باشد.

خوردن حداقل یک لیوان شیر برای کودکان و نوجوان توصیه می‌شود و با وجود قیمت بالای شیر و فراورده‌های لبنی به‌نظر می‌رسد خانواده‌هایی با درآمد پایین که جمعیت بالایی از مردم کشور ما را تشکیل می‌دهد نمی‌توانند شیر و فراورده‌های لبنی مورد نیاز خود را تهیه کنند بنابراین ضرورت توزیع شیر در مدارس دوچندان می‌شود اما متأسفانه مدتی است که این اتفاق در مدارس رخ نمی‌دهد.

در همین راستا سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش توزیع شیر مدارس را به دلیل مشکلات اعتباری در هاله‌ای از ابهام دانسته(اینجا) بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی برای توزیع شیر در مدارس درنظر گرفت.

حال سوال این است، با وجود اینکه برنامه‌ی مشخصی برای توزیع شیر در مدارس وجود ندارد و عزم جدی برای انجام این کار نیست، آیا وجود پرسنل برای توزیعِ شیری که اساسا وجود ندارد، منطقی است!؟ آیا گماشتن افرادی با هر سطح سواد و ظرفیتی در پستی که عملا کار انجام نمی‌دهند، تضییع بیت‌المال نیست!؟

نزدیک به دو سال است که خبری از توزیع شیر در مدارس کشور نیست اما در کمال تعجب مسئول توزیع شیر مدارس در برخی از ادارات آموزش و پرورش وجود دارند این در حالی است که آموزش و پرورش علاوه بر کمبود اعتبارات، در بیشتر مناطق کشور با کمبود معلم مواجه است و تعدادی از معلمان در مقطع ابتدایی به صورت دو شیفت در حال فعالیت هستند.

حال انتظار این است یا آموزش و پرورش برنامه‌ای مشخص برای توزیع شیر مدارس ارائه کند و یا لااقل بیش از این افرادی را بدون فعالیت در سمت «مسئول توزیع شیر مدارس» استفاده نکند.

 

 

Share