یاسر کریم بخش، عضو شورای شهر انزلی:

تصمیمات در شهرداری انزلی سلیقه‌ای است | از روزمرگی و تصمیمات غلط پرهیز شود

 یاسر کریم بخش گفت: شرایط به گونه‌ای شده است که اگر فرد خوش‌سلیقه‌ای در راس این سازمان قرارگیرد، کارها ظاهرا درست انجام می‌شود و اگر فردی که در راس این سازمان است دچار بدسلیقگی باشد، تمام امور شهری با آشفتگی روبرو می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یاسر کریم بخش، عضو شورای شهر بندر انزلی، در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شهری ضمن ابراز تاسف از نبود استاندارد‌ها در شهرداری بندانزلی گفت: شرایط به گونه‌ای شده است که اگر فرد خوش‌سلیقه‌ای در راس این سازمان قرار گیرد، کارها ظاهرا درست انجام می‌شود و اگر فردی که در راس این سازمان است دچار بدسلیقگی باشد، تمام امور شهری با آشفتگی روبرو می‌شود.

این عضو شورا یادآور شد: به عبارتی تا به امروز کارها بر اساس سلایق انجام شده و یکی از اهداف ما در شورای پنجم و کمیسیون عمران اصلاح روند فعلی، رفع موانع و ایجاد ساختار مناسب شهرداری بر اساس تجارب شهرهای پیشرو در این زمینه است.

کریم بخش اعلام کرد: از چند ماه گذشته مواردی در شورا و شهرداری پیگیری گردید که منجر به تهیه اساسنامه مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک شورا، اساسنامه کمسیون زیباسازی شهرداری و آیین نامه تبلیغات محیطی شد. خوشبختانه هر سه موضوع مذکور پس از بحث و بررسی فراوان در جلسه امروز به تصویب اعضای کمسیون رسید.

وی افزود: در این بین مرکز مطالعات می‌تواند محلی برای جذب نخبگان شهری و جایگاهی برای مشارکت این عزیزان در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت شورای اسلامی شهر باشد‌ و به امید خدا پس از تصویب نهایی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

عضو شورای شهر انزلی در ادامه بیان کرد: کمسیون زیباسازی شهرداری نیز به مانند یک فیلتر کارشناسی عمل کرده تا موارد مربوط به مبلمان و زیباسازی سیمای شهری پس از عبور از این مسیر و اعمال نظر کارشناسان خبره به واحدهای اجرایی ابلاغ گردد. البته شواهدی در اختیار ما قراردارد که شهرداری طی ماه‌های گذشته در برخی موارد، خصوصا تهیه مبلمان شهری به نوعی کمیسیون مربوطه را نادیده گرفته و باز دچار تصمیمات سلیقه‌ای شده است که این موضوع به این نهاد محترم تذکر داده می‌شود و امید است مجموعه مدیران در شهرداری برای کارهای کارشناسی اهمیت لازم را قائل شوند و از روزمرگی و تصمیمات غلط پرهیز نمایند.

لازم بذکر است آیین نامه نامگذاری معابر و اساسنامه آرامستان نیز در جلسات گذشته شورای پنجم به تصویب رسید و جهت اجرایی شدن به شهرداری بندرانزلی ابلاغ گردید.

Share