در نخستین جلسه دوره ای شورای شهرستان رشت مطرح شد

ترافیک مهم‌ترین چالش بخش سنگر است | لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان رشت

فرماندار رشت در جلسه بررسی مشکلات بخش سنگر خواستار تسریع در اجرای پروژه های عمرانی این شهرستان شد و گفت: مسئولان برای تکمیل پروژه‌ها تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین جلسه دوره ای شورای اسلامی شهرستان رشت بعدازظهر پنجشنبه با حضور سه نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رشت و معاونت عمرانی فرمانداری و مدیران کل ابفای شهری و روستایی و بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک استان و مدیران آب و برق و بنیاد مسکن شهرستان و اعضای شورای شهرستان و بخشدار و مسئولین محلی در بخشداری سنگر برگزار شد.

فرماندار رشت در این جلسه اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام شهرستان تلاش خود را مضاعف کنند.

میرشمس مومنی زاده با بیان اینکه مشکلات شهر رشت بازتاب استانی دارد، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های ملی برای تسهیل و تسریع در روند اجرایی شدن پروژه های عمرانی که نیازمند استفاده از ظرفیت‌های فراشهرستانی و ملی است، بهره برد.

وی در ادامه گفت: با توجه به محدود بودن اعتبارات مربوط به کمیته برنامه‌ریزی بهره‌مندی از ظرفیت ملی نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی جهت اجرایی کردن پروژه‌های زیربنایی و ارائه خدمات عمومی مطلوب به مردم امری ضروری است.

مومنی زاده با تأکید بر لزوم ساماندهی زباله سراوان به عنوان اولویت مهم مسئولان استان و شهرستان، ادامه داد: ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت، تصفیه خانه فاضلاب، فرسودگی شبکه‌های برق، آب شرب بهداشتی از اولویت‌های مهم در حال پیگیری در شهرستان رشت است که باید با شتاب بیشتری در زمینه حل این مشکلات اقدام شود.

لزوم برگزاری جلسات شورای شهرستان در سطح بخش‌ها برای شناخت مشکلات

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهرستان رشت گفت: تداوم برگزاری چنین جلساتی در سطح شهرستان با توجه به حضور نمایندگان مجلس، فرماندار شهرستان و مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات مردم بسیار موثر است.

ابراهیم اخوان به برگزاری جلسات ماهیانه شورای شهرستان اشاره کرد و افزود: این جلسات برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ایده‌آل به صورت دوره ای و هر ماهه در یکی از بخش‌های شهرستان رشت برگزار می شود.

وی رسیدگی حضوری، میدانی و عملیاتی به وضعیت و مشکلات موجود شهرها و بخش‌ها را مهم‌ترین هدف برگزاری این جلسات دانست و گفت: امیدواریم با حضور مسئولان، هم اندیشی و اتخاذ تصمیم مقتضی و عاجل در زمینه خدمت‌رسانی و حل مشکلات گام‌های موثری برداریم.

ترافیک مهم‌ترین چالش بخش سنگر

بخشدار سنگر در ادامه این جلسه به برخی از ظرفیت‌های گردشگری این بخش اشاره و بقعه امامزاده هاشم، رودخانه سپیدرود، راه های مواصلاتی متعدد، وجود شهرک صنعتی رشت و جنگل‌ سراوان در مسیر اصلی ورودی شهر رشت را از جمله این ویژگی‌ها و امتیازات بارز این بخش عنوان کرد.

رحیم رحیمی با بیان اینکه ۷۹ درصد جمعیت سنگر شهری و ۲۹ درصد آن روستایی هستند، افزود: اقدامات زیادی در حوزه‌ها و بخش های مختلف انجام شده است.

وی مهم‌ترین مشکل این بخش را ترافیک عنوان کرد و گفت: بافت شهری و موقعیت جغرافیایی سنگر همواره سبب ایجاد ترافیک درون شهری می شود لذا ایجاد کمربندی در این منطقه بسیار ضروری است.

رحیمی در ادامه به وضعیت برق، آسفالت راه‌های روستایی و آب شرب بهداشتی در این بخش اشاره و تصریح کرد: متاسفانه شهر سنگر از لحاظ شرایط آبرسانی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و انتظار می رود که با تدابیر اتخاذ شده در راستای مصوبات شورای تامین در آینده نزدیک این مشکلات مرتفع شود.

Share