چهار هزار نفر بخاطر مهریه در زندان هستند

تذکر مجدد آیت‌الله مکارم درباره زندانیان مهریه | نباید این همه بی گناه در زندان باشند

آیت الله مکارم شیرازی گفت: سابقا تذکراتی درباره زندانیان مهریه داده شد که اقداماتی انجام دادند و جای تشکر دارد، اما به تازگی در جراید دیدیم که هنوز قریب به چهار هزار نفر در زندان هستند و دولت ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان خرج آنان می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شیعه نیوز، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم مجدد به موضوع مهریه اشاره کرد.

این مرجع معظم تقلید در این باره گفت: سابقا تذکراتی درباره زندانیان مهریه داده شد که اقداماتی انجام دادند و جای تشکر دارد، اما به تازگی در جراید دیدیم که هنوز قریب به چهار هزار نفر در زندان هستند و دولت ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان خرج آنان می کند.

این مرجع تقلید گفت: اکثریت قریب به اتفاق این زندانیان بی گناه اند و نباید این همه بی گناه در زندان باشند، آن هم در زندان جمهوری اسلامی که نباید این طور باشد.

وی ابراز کرد: برای آزادی این زندانیان، راه‌های شرعی خوبی وجود دارد که باید از این راه ها وارد شد و با این ورود، اکثریت قریب به اتفاق آنان آزاد می شوند.

آیت الله مکارم گفت: زندان عوارض زیادی دارد که زندانی و خانواده او را با مشکلات بسیاری مواجه می کند، خوب است این مسئله به صورت جدی بررسی شود و بنده اطلاع دارم که مجلس شورای اسلامی آماده است قوانین دست و پا گیر درباره مهریه را اصلاح کند تا زندانیان مهریه از زندان خلاص شوند.

Share