رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

بیمارستان رازی مرکز جامع پیوند و سرطان می‌شود | وجود یک مرکز جامع پیوند حق مردم گیلان است

دکتر شاهرخ یوسف‌زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست شورای پیوند دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیمارستان رازی مرکز جامع درمان سرطان و مرکز پیوند استان تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده در نشست شورای پیوند دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور ۴۵۰ عضو هیئت علمی، بیش ۵ هزار دانشجو و بالغ بر ۱۷ هزار کارمند و قرار گرفتن در منطقه جغرافیای خاص و منحصر به فرد، دارای پتانسیل ویژه‌‌ای است که می‌تواند با یک همگرایی منسجم و برنامه‌ریزی درست و علمی در جهت رشد و تعالی حرکت کند، که خوشبختانه این حرکت در بسیاری از مقوله‌ها از جمله پیوند شروع شده است.

وی، تصریح کرد: مقوله پیوند از آن جهت برای ما اهمیت دارد که گروه‌های مختلف بالینی در دانشگاه می‌توانند، توانمندی‌های خود را با هم به اشتراک بگذارند و برای رسیدن به یک هدف مشترک حرکت کنند و تنها مقوله پیوند است که می‌تواند یک حرکت منسجم و هماهنگ در گرو های بالین ایجاد کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ادامه داد: از لحظه شناخته شدن یک مرگ مغزی تا گرفتن رضایت از خانواده وی و فراهم آوری عضو پیوندی، افراد زیادی دخیل هستند، و اینجاست که اگر هم افتخاری به دست می‌آید حاصل تلاش جمعی است.

وجود یک مرکز جامع پیوند حق مردم گیلان است

وی خاطرنشان کرد: برنامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر این است تا مقوله پیوند را در ابعاد مختلف گسترش دهد و به یک مرکز پیوند جامع که حق مردم فرهیخته گیلان است، دست پیدا کند، و در این خصوص دست یاری به سوی همه مسئولان صاحب نام استانی و کشوری دراز می کند.

یوسف‌زاده با اشاره به اینکه شهر رشت تنها مرکز استانی در کشور است که فاقد یک مرکز جامع درمانی است، یاد آور شد: در شهر رشت ۸ بیمارستان به صورت پراکنده در حال فعالیت هستند تا کار یک مرکز جامع درمانی را انجام دهند و این معضل نداشتن یک مرکز جامع درمانی، بسیاری از منابع و فرصت‌های گیلان را تحت شعاع قرار داده است.

بیمارستان رازی مرکز جامع پیوند و سرطان می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شده است تا با حمایت‌های وزارت بهداشت در محل فعلی بیمارستان پورسینا، یک مرکز جامع درمانی احداث شود تا گروه‌های مختلف درمانی بتوانند در یک مرکز به فعالیت بپردازند و بیماران نیز از سر درگمی بیرون بیایند و پس از احداث این مرکز، بیمارستان رازی مرکز جامع درمان سرطان و مرکز پیوند استان تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: علی رغم همه مشکلاتی که دانشگاه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به حول قوه الهی توانسیم با امکانات محدود نهمین پیوند کبد را با موفقیت در استان انجام دهیم و بخش پیوند مغز استخوان و کاشت حلزون گوش نیز با حمایت‌های مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت به زودی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

یوسف‌زاده با بیان اینکه ما به حداقل‌ها قانع نخواهیم بود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهداف بلندتری در خصوص مقوله پیوند دارد و سعی خواهیم کرد تا با همگرایی صاحبان فرایند و حمایت‌های وزارت متبوع، پیوند قلب، ریه و … در این استان راه‌اندازی شود و انشالله روزی خواهد رسید که دانشگاه علوم پزشکی گیلان قطب پیوند شمال کشور باشد.

Share