استاندار گیلان در مسیر عبور آزمایشی قطار قزوین به رشت:

به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت قطار در گیلان هستیم | رئیس جمهور راه آهن گیلان را رسما افتتاح می‌کند

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر جابجایی مسافر باید حمل و نقل بار از طریق راه آهن مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت های شبکه حمل و نقل ریلی در استان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در حاشیه عبور آزمایشی قطار از قزوین به رشت که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و همچنین معاونین وزیر راه و شهرسازی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی صورت گرفت، اظهار داشت: امروز روزی به یادماندنی و فرخنده برای مردم گیلان است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در گیلان، افزود: پس از سال ها انتظار، پروژه قطار در استان به ثمر رسیده و مراحل اجرایی و ریل گذاری به اتمام رسیده است.

استاندار گیلان عنوان کرد: قطار حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهور در گیلان رسما افتتاح می شود.

سالاری تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تا قبل از ایام عید نوروز امکان حمل و نقل مسافر از طریق قطار در گیلان فراهم می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کارکرد شبکه حمل و نقل ریلی در زمینه حمل بار، خاطرنشان کرد: برای استفاده از راه آهن استان در این بخش، باید خط ریلی به انزلی و آستارا متصل شود که هم اکنون پیمانکار در سه قطعه به طول بیش از ۴۰ کیلومتر مشغول کار است.

وی ادامه داد: فردا با حضور مقامات کشوری، مشکلات راه آهن رشت- انزلی در بازدید میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

سالاری در ارتباط با اتصال راه آهن گیلان به آستارا نیز گفت: تحقق این امر کمک شایانی به حمل و نقل کالا از طریق راه آهن استان می کند.

وی با بیان اینکه با اتصال به آستارا، راه آهن گیلان به راه آهن جمهوری آذربایجان متصل می شود، یادآور شد: برقراری این خط ریلی امکان اتصال به کشورهای حاشیه خزر و اروپا را فراهم می آورد.

استاندار گیلان از جمله مزایای بهره برداری از قطار در استان را کاهش بار ترافیک در جاده ها و رونق گردشگری دانست و افزود: با توسعه گردشگری، بخش خدمات نیز رونق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای افتتاح راه آهن قزوین – رشت یکهزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شد، گفت: به نرخ امروز، برای این مسیر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

سالاری برآورد هزینه خط ریلی رشت- آستارا را حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این خط ریلی کارکرد استانی و ملی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه خط ریلی رشت_ آستارا پروژه ای پر هزینه تر است که اجرای آن نیز زمان بیشتری احتیاج دارد، اضافه کرد: تامین مالی برای اجرای خط ریلی رشت_ آستارا انجام شده است و عملیات اجرایی آن امسال آغاز می شود.

Share