جعفرزاده خبرداد: برداشت 15 هزار میلیارد تومان از جیب مردم توسط دولت روحانی

به داماد روحانی گفتم استعفا دهد | اجازه انتقال آب را نخواهیم داد

جعفرزاده تاکیدر کرد: دولت روحانی ۱۵ هزار میلیارد تومان از پول همین مردم بدون اجازه مجلس برای جبران خسارت این موسسه ها پرداخت کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در همایش پرسش و پاسخ دانشجویان جامع علمی کاربردی گیلان با تشریح وظایف مجلس گفت: مطابق قانون اساسی سه قوه زیر نظر حاکمیت و کاملاً مستقل از هم فعالیت می‌کنند و مجلس نیز قانون گذار است و طبق قانون اساسی ناظر بر عملکرد دولت است.

جعفرزاده در پاسخ به سؤال دانشجویان با بیان این مطلب که جوانان ما از ارزشها فاصله نگرفتند، افزود: مطمئن هستم اگر زمانی مشکلی برای کشور پیش بیاید بسیار قوی‌تر و حماسی‌تر وارد عرصه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اکنون رسیدگی به جانبازان ضعیف شده است، افزود: علت اینکه در این زمینه ضعیف شده‌ایم بخشی به اقتصاد و شرایط فعلی کشور مربوط است و بخشی هم فراموشی است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه در مورد ایثارگران و جانبازان دو سه مورد مکاتبه با معاون اول ریس جمهور داشته‌ام، افزود: در بودجه سال ۹۸ طرح خدمات رسانی به ایثارگران بازنگری خواهد شد.

***رفع معضل سراوان دغدغه مسئولان است

نائب رئیس فراکسیون مستقلان مجلس، با نگرانی در مورد جایگاه دفن زباله سراوان گفت: مقایسه استان‌های شمالی که سفره آب زیرزمینی بالا دارند با استانهای جنوبی که کویری هستند در مورد بحث شیرابه‌ها زباله فرق می‌کند.

جعفرزاده با بیان اینکه ۴۰ سال در مورد زباله اتفاق تلخی در شهرستان رشت رخ می‌دهد، افزود: در حال حاضر دستگاه پیشرفته زباله سوزی با کمک جوانان در داخل گیلان در حال ساخت است.

وی افزود: از دغدغه‌های اساسی همه مسئولان و نماینده‌ها این معضل است و از شورای شهر می‌خواهیم که روند نصب زباله سوز را با سرعت بیشتری انجام دهند.

جعفرزاده با بیان اینکه پیگیری این مسئله را رها نکرده‌ام، افزود: بر اساس قانون نماینده مجلس نمی‌تواند در کار پارلمان شهری دخالت کند اما بر اساس وظیفه و برای تعامل بیشتر در تمام مراحل آن حضور داشتم.

وی با بیان اینکه در کشور پروژه فساد سازی در حال رشد است، افزود: این زنگ خطر برای کشور است. متاسفانه دشمنان موفق شدند که این پروژه را در کشور اجرا کنند و البته بخشی از آن مربوط به ما مسئولان است.

***رد واگذاری کارخانه سیمکو به خواهرزاده یکی از مسئولین

جعفرزاده با رد واگذاری کارخانه سیمکو به خواهرزاده یکی از مسئولین اظهار کرد: مدیر کارخانه سیمکو اعلام کرد که هر گونه واگذاری کارخانه به خواهرزاده یکی مسئولان را رد کرده‌ام اگر کسی در این خصوص سند و مدرکی دارد ارائه دهد.

نماینده رشت تاکید کرد: عدم شفاف سازی در عملکردها بستری برای افراد سودجو و دشمنان ایجاد کرده است.

وی در مورد روند خصوصی سازی نیز اظهار کرد: تمام صنایعی که در گیلان فعالیت موفقی داشته‌اند به علت خصوصی بودنشان بود اما متاسفانه بعد از انقلاب خواستیم تمام این صنایع به دولت واگذار شد که در هر دولتی حدود ۱۳ میلیون نفر هر ماه حقوق بدهد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تمام دولتها وارد عرصه صنایع شدند دچار فساد گشتند، افزود: اداره کشور به صورت دولتی دچار اشکال است و تمام دولتها ناموفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی چه معنا دارد که دارای بنگاه اقتصادی باشند، افزود: شما دانشجویان به عنوان مغز متفکر جامعه با هر گونه بنگاهداری مخالفت کنید.

جعفرزاده ادامه داد: از بنگاه داری ادارات باید جلوگیری شود، باید کشور به دست مردم اداره شود و کارافرین ها وارد عرصه شوند.

وی همچنین اظهار کرد: از دانشگاه انتظار داریم که در مورد قانون کارگری پیشنهاد خود را ارائه دهند.

***تمام صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته هستند

جعفرزاده در مورد قانون بیمه نیز عنوان کرد: نماینده مجلس نباید قانونی را تصویب شود که مغایر با سند بالادستی مثل قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی داشته باشد اما تاکنون ۱۰ ایراد اساسی به اقتصاد کشور گرفتم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ صندوق بازنشستگی در کشور داریم. که این صندوق باید پاسخگوی بازنشستگان باشد. ۹۶ و نیم درصد صندوق لشکری و ۶۸ صندوق کشوری را دولت در حال تأمین اعتباری است.

جعفرزاده ادامه داد: در ابتدای انقلاب صندوق بازنشستگی را اگر می‌فروختیم تا ۱۵ سال می‌توانستیم به بازنشسته‌ها رسیدگی کنیم اما اکنون اگر بخواهیم صندوق را بفروشیم فقط ۴ ماه الی ۷ ماه خواهیم توانست  حقوق بازنشسته‌ها را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه تمام صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته هستند، افزود: الان حدود سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت به صندوق بازنشستگی کمک می‌شود.

نماینده رشت یادآور شد: الان شرایط کشور به گونه‌ای است که نمی‌توان سختگیری در مورد اینکه هرکسی در رشته خودش کار کند صورت گیرد.

***دولت روحانی ۱۵ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت کرد

وی در مورد موسسه‌های اعتباری که در گذشته تأسیس شدند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند، اظهار کرد: از دانشجویان می‌خواهم که در مورد سوابق تأسیس آن تحقیق کنند، بنده در همینجا با صراحت اعلام می‌کنم که این موسسه‌ها برای پولشویی تأسیس شده بودند.

جعفرزاده ادامه داد: دولت روحانی ۱۵ هزار میلیارد تومان از پول همین مردم بدون اجازه مجلس برای جبران خسارت این موسسه‌ها پرداخت کرد.

وی افزود: آقای روحانی به چه اجازه از پول مردم برداشت کرده است تا خسارت بدهد و تاکنون بیشتر مالباختگان پول خود را گرفتند و اما ادعا می‌کنند که سود پول خود را نیز می‌خواهند.

***اجازه انتقال آب را نخواهیم داد

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس به موضوع مهاجرت به گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته متاسفانه ۱۲۸ هزار نفر به گیلان مهاجرت کردند که باید برای این مهاجران برنامه داشته باشیم.

وی افزود: مهاجرت از روستا به شهر در استان گیلان منفی است. متاسفانه کسانی که وارد استان می‌شوند مولد نیستند و بیشتر مصرف کننده هستند و همین موضوع را به دولت تذکر دادیم.

جعفرزاده متذکر شد: چهار شهر معروف استان‌های جنوبی ظرف سه الی ۵ سال آینده خالی از سکنه خواهد شد.

نماینده رشت با انتقاد از استعفای نمایندگان اصفهان به دلیل عدم توجه به مطالبات استان خودشان گفت: نسبت به استعفای نمایندگان اصفهان اعتراض کردیم و آقای پزشکیان هم اعلام کرد دولت حق ندارد که این استعفاء را در بودجه ترتیب اثر دهد.

وی با بیان اینکه استان گیلان نیز آب کافی ندارد، گفت: با احترام به آقای رئیس جمهور اجازه نخواهیم داد که آب به استان‌های دیگر صادرشود.

*** به داماد روحانی گفتم استعفا دهد

جعفرزاده در مورد انتصاب‌های فامیلی نیز اظهار کرد: ژن خوب و بد وجود ندارد. نباید در چنین فضایی که کشور با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند از فرزندان مسئولان استفاده کنند. بنده خودم وقتی انتصاب داماد آقای روحانی به عنوان معاون وزیر را شنیدم، تماس گرفتم و به ایشان گفتم که استعفاء دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه‌ای در زمینه شایسته گزینی در دست بررسی داریم و باید شاخص مند شود و اگر کسی در جایگاهی منصوب  می‌شود، مشخص گردد که بر اساس چه قابلیت‌هایی بوده است. شورای اداری کار کشور در دو سال پایانی دولت خاتمی مصوباتی داشت که متاسفانه در ابتدای دولت احمدی نژاد کنار گذاشته شد.

وی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی کار نمایندگان گفت: بنده هر زمان که رأی می‌دهم تصویرش را در فضای مجازی می‌گذارم اما متاسفانه نماینده‌ای در مجلس عنوان می‌کند که اکنون برای من پیامکی آمد که اگر به فلان مصوبه رأی دهم خانواده‌ات را خواهیم کشت.

جعفرزاده با بیان اینکه شفاف سازی در کشورهای دیگری که اجرا می‌شود دارای زیرسازی‌های مناسب هستند افزود: افراد متعلق به حزب هستند و به او میگویند افکارات این است و حزب نیز از او حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در مورد مصوبه‌های حساس رفراندوم گذاشته شود افزود: باید در تصمیم گیریهای مهم نظر مردم را داشته باشیم.

جعفرزاده در مورد یارانه‌ها نیز گفت: صادقانه باید بگوییم که منبع تأمین یارانه‌ها از کجا است؟ اگر برق، آب و بنزین ارزان است از جیب مردم برداشته می‌شود. دولت باید به مردم بگویید از کجا تأمین می‌شود؟ یارانه‌های نقدی سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان است.

جعفرزاده افزود: معادل ۷۰ درصد از مالیات کشور معاف مالیاتی می‌دهیم و اگر اصلاحات اقتصادی انجام نشود نمی‌توانیم کشور را اداره کرد.

وی با بیان اینکه در کشور سازمان تأمین اجتماعی نداریم، گفت: در کشور خدمات درمان تأمین اجتماعی داریم باید برای ایجاد که سازمان مطالبه گر باشید.

جعفرزاده با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی و کشته شدن تعدادی از دانش اموزان در زاهدان گفت: کمیته‌ای در مورد این موضوع تشکیل شده است.

وی ادامه داد: صندوق تأمین اجتماعی حق الناس است و مجلس حق ندارد برای آن قانون وضع کند این صندوق ورودی و خروجی دارد حتماً مطالعه کنید که چه بر سر این صندوق در دوره‌های گذشته آمده است.

نماینده رشت یادآور شد: طرح سلامت طرح مشکل دار است و بنده مخالف این طرح هستم.

Share