مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

به‌زودی مقدمات ایجاد موزه املش اجرایی می‌شود

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ایجاد موزه در هر شهرستان، حق مردم این استان است و شهرستان املش با قدمت تاریخی و باستانی که از آن یاد می‌شود از این موضوع استثناء نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری استان گیلان با حضور سید محمد احمدی معاون هماهنگی اموراقتصادی و منابع استانداری گیلان، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، یونس محمودی فرماندار املش و اعضاء کارگروه در محل فرمانداری شهرستان املش برگزار شد.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در این نشست گفت: ایجاد موزه در هر شهرستان، حق مردم این استان است و شهرستان املش با قدمت تاریخی و باستانی که از آن یاد میشود از این موضوع استثناء نیست.

امیرانتخابی گفت: ایجاد موزه املش در دستور کار اداره کل گیلان بوده و به زودی مقدمات آن در شهرستان اجرایی می‌گردد.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از وجود موزه های شهرستان در امر گردشگری و سرمایه گذاری، افزود: با ایجاد هر موزه تخصصی فرصتی مطلوب دیگری به الویتهای سرمایه گذاری یک منطقه اضافه میگردد و این موضوع قطعاً بر اقتصاد و اشتغال استان تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: با پیگیری های صوت گفته بخشی از زمین های لگموج در شهرستان املش در تملک این سازمان قرار گفته و با پیش بینی اعتبارات لازم از محل منابع ملی و استانی شاهد ایجاد سایت موزه باستان شناسی در شهرستان املش خواهیم بود.

امیرانتخابی گفت با توجه به حساسیت های شهرستان در امر میراث فرهنگی، صدور مجوزهای لازم در راستای عملیات نجات بخشی به منظور آزاد سازی منطقه جهت ایجاد بنای ساختمان موزه و اداری از اقدامات اولیه این اداره کل جهت ایجاد موزه خواهد بود.

گفتنی است، منطقه باستانی لگموج در شهرستان املش به شماره ۲۰۴۴۷ مورخ ۸۶/۱۰/۱۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

Share