بیمارستان پیروز قطب درمانی می‌شود

بزرگترین مرکز درمانی شرق گیلان در لاهیجان آماده افتتاح است

شاهرخ یوسف زاده چابک اظهار کرد: بیمارستان پیروز در شهر لاهیجان به عنوان قطب درمانی در شرق گیلان تجهیز می شود و از امکانات و تجهیزات لازم را برای ارجاع بیماران از شهرستان های املش، لنگرود، رودسر، سیاهکل و آستانه اشرفیه به لاهیجان برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت پیروز گفت: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی پیروز لاهیجان با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۹درصد برای افتتاح آماده شده است.

شاهرخ یوسف زاده چابک خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات لازم برای این بیمارستان پیش بینی شده است و علاوه بر آن امکانات و تجهیزات جدیدی نظیر اورژانس ، اتاق عمل، آی سی یو و یک دستگاه سیتی اسکن ۱۶اسلایس پیش بینی شده است که بیمارستان های شرق گیلان تاکنون از چنین دستگاهی برخوردار نبوده اند و تنها یکی از این دستگاه در رشت و یکی هم در بندرانزلی وجود دارد که این دستگاه با افتتاح بیمارستان نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: بیمارستان پیروز در شهر لاهیجان به عنوان قطب درمانی در شرق گیلان تجهیز می شود و از امکانات و تجهیزات لازم را برای ارجاع بیماران از شهرستان های املش، لنگرود، رودسر، سیاهکل و آستانه اشرفیه به لاهیجان برخوردار است و این بیمارستان از لحاظ تخصص، امکانات و تجهیزات استانداردهای لازم برای قطب شدن در شرق گیلان را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی ها و پیش بینی که توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده است، سه شهر لاهیجان، بندر انزلی و تالش به عنوان قطب های درمانی استان گیلان سازماندهی شده و شهر رشت هم درحال حاضر به عنوان قطب اصلی و مرکز ارجاع استان به شمار می رود.

یوسف زاده چابک گفت: براساس نظام ارجاع تمام مسیرهای ارجاع بیماران در استان پیش بینی شده است و با توجه به امکانات و ظرفیت هایی که هم اکنون در استان توسعه پیدا کرده و شرایط مناسبی که از نظر فضای فیزیکی و شرایط و امکانات آماده شده است از این پس سطح کیفی خدمات برای مردم شرق گیلان کاملا متفاوت از آنچه در گذشته وجود داشته است خواهد شد.

وی افزود: تا اواخر آذر ماه مراحل تحویل بیمارستان پیروز لاهیجان به دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد و بعد هم چون تمامی امکانات و تجهیزات آماده است چیدمان تجهیزات انجام می شود و امیدواریم که در دی ماه و دهه مبارک فجر امسال بتوانیم این بیمارستان را افتتاح کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بیشتر امکانات و تجهیزات این بیمارستان در داخل کشور تولید می شود و فقط بعضی از دستگاه ها مانند سی تی اسکن و تجهیزات پزشکی که از تجهیزات روز دنیا محسوب می شوند از خارج وارد شده اند.

وی اضافه کرد:می توان گفت بخش های مراقبت های ویژه مانند آی سی یو و سی سی یو و مراقبت ویژه نوزادان بیمارستان پیروز در سطح استان گیلان بی نظیر است و حتی در شهر رشت هم نظیر آن وجود ندارد که با تجهیز این بیمارستان این امکانات به ظرفیت های بیمارستانی گیلان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: این اولین بیمارستان ۲۰۰تختخوابی در یکی از شهرهای بیرون از مرکز رشت است که در حال راه اندازی است و بعد از بیمارستان رازی و پورسینا به لحاظ تعداد تخت یکی از بزرگترین بیمارستان های استان گیلان به شمار می رود.

یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به اتقاق هیات همراه و امیر جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان روز پنجشنبه از مراحل مختلف ساخت و تجهیز بیمارستان درحال ساخت پیروز لاهیجان بازدید کردند و در روند پیشرفت ها و تجهیز آن قرار گرفتند.

Share