معاون اداره کل ورزش و جوانان گیلان خبرداد

برگزاری جشنواره ازدواج سنتی در همه شهرهای گیلان

اسماعیلی گفت: آستارا امسال برای دومین بار میزبان جشنواره آیین های ازدواج سنتی بود و این جشنواره در ۱۵ شهر دیگر است آن هم از سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آستارا ظرفیت های این شهرستان را برای برگزاری جشنواره های مختلف بسیار عالی دانست و گفت: آستارا امسال برای دومین بار میزبان جشنواره آیین های ازدواج سنتی بود و این جشنواره در ۱۵ شهر دیگر است آن هم از سال آینده برگزار خواهد شد.

هاشم اسماعیلی نگاه سازمان‌های دیگر به سمن ها را نگاه خوبی ندانست و افزود: با توجه به فعالیت های مثمر ثمر سمن ها، نگاه های مسئولان و سازمانها روز به روز مثبت‌تر شده و امروز سازمان های مردم نهاد، به عنوان یک نهاد مشارکتی فعال و مثبت در میان همه پذیرفته شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان از حمایت این اداره برای برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج خبر داد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان از برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارت های زندگی و پیش از ازدواج حمایت می‌کند و این کارگاهها رایگان بوده و سعی در تاثیرگذاری مثبت در مقوله ازدواج و زندگی داریم.

اسماعیلی در ادامه از پرداحت تسهیلات به جوانان متقاضی طرح اشتغال خبر داد و تصریح کرد: با مشارکت صندوق کارآفرینی و امید استان گیلان به جوانان زیر ۳۵ سال وام یک میلیارد ریالی با کارمزد ۴ درصد داده می شود تا بتوانیم با اشتغالزایی فعال بار مهمی را از دوش دولت برداریم.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش استان گیلان از فعالیت‌های سازمان‌های مردم ‌نهاد آستارا تقدیر کرد و افزود: در آستارا دو سمن فعال داریم که در استان میان دیگر سمن ها حرف های بسیاری برای گفتن دارند و باید از ظرفیت‌ها و توان جوانان این شهرستان در تمام امور بهره بیشتری را در استان بگیریم.

در ادامه فرماندار بندر مرزی آستارا از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل خبر داد و بیان کرد: این همایش با رویکرد مردم محور در اوایل دی ماه سال جاری با حضور صاحب نظران مقوله پدافند غیرعامل به میزبانی شهرستان آستارا برگزار می شود.

یونس رنجکش پوشش خلاهای مهارتی شهرستان را از اهداف مهم در حوزه جوانان دانست و تصریح کرد: با آموزش مهارت‌های لازم به جوانان در حوزه‌های تلاش و کار و اشتغال می‌توان بسیاری از مشکلات این حوزه را با دستان جوانان حل کرد.

رنجکش با انتقاد از عدم مهارت پذیری عده‌ای در مشاغل مختلف گفت: وقتی امروز می بینیم که شاغلان صنایع مختلف مهارتهای لازم را ندارند این امر از عدم آموزش مناسب برای این افراد و در حقیقت عدم آموزش پذیری آنها می باشد که در سطح خرد با تجمیع این مسائل مشکلات کلان در بخش های مختلف کشور را یاعث می شود.

فرماندار آستارا در حاشیه این جلسه با انتقاد از عدم حضور مدیران در اینگونه جلسات گفت: عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات در چگونگی بررسی عملکرد آنها تاثیر گذاشته و مدیری که برای اینگونه جلسات وقت نمی‌گذارد نمی‌تواند در سازمان خود مثمر ثمر واقع شود.

در پایان توسط معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان از مدیران فعال سازمان های مردم نهاد شهرستان آستارا تقدیر شد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۵ هیات ورزشی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share