به میزبانی کلانشهر همدان:

بررسی معضلات مدیریت شهری در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها

شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها ۸ و ۹ آذر ماه به میزبانی کلانشهر همدان و با حضور رئیس شورای شهر رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها ۸ و ۹ آذر ماه به میزبانی کلانشهر همدان و با حضور رئیس شورای شهر رشت برگزار شد.

این سلسله نشست ها به منظور انتقال تجربیات اداره شهرها و تبادل نظر برای برون رفت از چالشهای موجود و ارائه راهکارهای عملیاتی در قالب لوایح از طریق شورای عالی استانها به دولت و مجلس برگزار می شود.
رئیس شورای شهر رشت با حضور در این اجلاس، ضمن بیان معضلات مدیریت شهری بویژه در زمان فقدان مدیریت واحد شهری، خواستار ورود کمیسیون حقوقی این اجلاس برای بازگرداندن عوارض تمدید پروانه ساخت و ساز شد.
سید امیر حسین علوی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری ها عنوان کرد: متاسفانه وزارت کشور عوارض مربوط به تمدید پروانه در حوزه ساخت و ساز درون شهری ۱۱ شهر را باطل کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت از رئیس کمیسیون حقوقی این اجلاس خواست تا با بررسی موضوع، مکتوبه ای به وزارت کشور ارسال نماید تا شهرهایی که مشمول این قانون شده اند، بتوانند این مصوبه را ابطال نمایند.
در این نشست همچنین، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استانها و محسن هاشمی رئیس این مجمع پیرامون دست آوردهای این مجمع مشورتی سخنرانی کردند.
گفتنی است، چهار کمیسیون حقوقی و اقتصادی، خدمات شهری و حمل و نقل ، عمران و شهرسازی و فرهنگی و شهر هوشمند در این اجلاس دو روزه نشست های تخصصی داشته و به تشریح مسائل موجود در هر حوزه پرداختند و نتایج و راهکارهای اجرایی خود را اعلام نمودند.
۸۰ نفر از اعضای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها و تعدادی از شهرداران شهرهای بزرگ کشور در این اجلاس حضور داشتند.
بررسی طرح هایی با موضوع، مالیات بر ارزش افزوده، لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه درآمد های پایدار شهرداری ها در این نشست ها بررسی و برای تهیه لایحه و ارسال به دولت بررسی گردید.
لازم به ذکر است که شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها به میزبانی رشت برگزار می گردد.
Share