رئیس بیمارستان شهدای رضوانشهر:

بخش‌های داخلی و اطفال در بیمارستان شهدای رضوانشهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس بیمارستان شهدای رضوانشهر گفت: با توجه به اخذ مجوز حضور پزشک متخصص برای بخش های داخلی و اطفال در بیمارستان شهدای رضوانشهر و بزودی با حضور دو پزشک متخصص داخلی و یک نفر پزشک اطفال، شاهد ارائه خدمات در این بخش ها خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس بیمارستان شهدای رضوانشهر گفت: پیگیری های لازم جهت بهبود شرایط با هدف ارائه خدمات مطلوب به مراجعان در این بیمارستان ادامه دارد.

دکتر سید رشید میرفلاح اظهار داشت: با توجه به اخذ مجوز حضور پزشک متخصص برای بخش‌های داخلی و اطفال در بیمارستان شهدای رضوانشهر و بزودی با حضور دو پزشک متخصص داخلی و یک نفر پزشک اطفال، شاهد ارائه خدمات در این بخش ها خواهیم بود.

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران دیالیزی در این بیمارستان، بیان کرد: با توجه به وجود تعداد ۴ دستگاه دیالیز در این بیمارستان، توان ارائه خدمات به حدود ۸۰ درصد از بیماران دیالیزی شهرستان را داریم و در صدد هستیم با تأمین ۲ دستگاه دیگر از محل کمک های خیرین، کل بیماران دیالیزی این شهرستان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس بیمارستان شهدای رضوانشهر با اشاره به وضعیت اتاق عمل در این بیمارستان گفت: اتاق عمل این بیمارستان راه اندازی شده و تاکنون حدود ۶۰ فقره عمل جراحی کوچک و بزرگ در آن انجام شده است.

میرفلاح در ادامه از بهبود وضعیت درمانگاه های این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: هماهنگی های لازم جهت حضور پزشکان در تخصص های مختلف در بیمارستان رضوانشهر بعمل آمده است و در هفته های آینده این موضوع تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به جوان بودن این بیمارستان گفت: وجود امکانات درمانی در سطح شهرستان از مهمترین مطالبات و حقوق اولیه مردم است و در همین راستا باید اقدامات اساسی صورت گیرد و به منظور تجهیز این بیمارستان، بخش رادیولوژی طی چند روز آینده راه اندازی خواهد شد.

میرفلاح با اشاره به ارائه خدمات پزشکی بصورت تمام وقت در بخش اورژانس بیمارستان گفت: هم اکنون مهمترین مشکل ما در این بیمارستان در بخش اورژانس می باشد که تنها یک اتاق معاینه پزشکی دارد و در صدد هستیم که یک پزشک دیگر نیز به اورژانس اضافه کنیم تا مردم در مراجعه به این بخش، دچار اتلاف وقت نشوند.

رئیس بیمارستان رضوانشهر در خصوص داروخانه این بیمارستان نیز گفت: داروخانه این بیمارستان نیز تا کنون راه اندازی نشده است و با وجود اینکه داروخانه شبانه روزی شهر فاصله زیادی با بیمارستان ندارد ولی تلاش خواهیم کرد که دارو خانه را نیز در آینده فعال کنیم و در خصوص همین موضوع با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مکاتبات لازم صورت گرفته است.

میر فلاح در ادامه ضمن اشاره به بخش امحای زباله در این بیمارستان گفت: موضوع بی خطر سازی زباله های بیمارستان نیز بسیار مهم می باشد که این موضوع نیز در دستور کار ماست و دستگاه های مربوطه خریداری شده و در حال نصب و راه اندازی آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تعویق پرداخت حقوق نیرو های شرکتی در این بیمارستان گفت: از آنجائیکه تعدادی از نیرو های خدماتی بیمارستان شهدای رضوانشهر شرکتی هستند و طبق مجوز های دریافتی برای بکار گیری نیروهای شرکتی در این بیمارستان با یکی از شرکت های خدماتی داخل استان قرار داد داریم.

رئیس بیمارستان شهدای رضوانشهر افزود: طبق قرارداد های موجود، تاکنون همه مطالبات شرکت خدمات مربوطه پرداخت شده است که متأسفانه شرکت طرف قرار داد در زمینه پرداخت حقوق کارکنان خود تخلف کرده و حدود ۲ ماه می باشد که حقوق نیرو های خود را به تعویق انداخته است.

میرفلاح همچنین با اشاره به نحوه پرداخت حقوق کارکنان شرکتی گفت: ما هرگز از نیرو های شرکتی غافل نبوده ایم و به شرکت طرف قرار داد نیز تذکر داده ایم که نحوه پرداخت حقوق به نیرو های زیر مجموعه مشغول بکار در این بیمارستان برای ما مهم است و هرگونه نقل و انتقال در پرداخت دستمزد و حقوق باید بصورت فیش بانکی باشد و هرگونه پرداخت دستی و یا بصورت لیست برای ما قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه ما هم اکنون دو ماه به شرکت های طرف قرارداد خدماتی بدهکار هستیم گفت: این موضوع در یکی از بندهای قرار داد ما با شرکت مربوطه قید شده است که اگر چنانچه تا سه ماه نیز نتوانیم مطالبات آنها را پرداخت کنیم، شرکت مربوطه باید حقوق کارکنان خود را سر ماه پرداخت کند و اگر چنانچه تخلف نماید قرارداد خودمان را با شرکت مربوطه فسخ خواهیم کرد.

میرفلاح با اشاره به عدم دریافت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از شرکت های بیمه ای گفت: شرکت های بیمه ای نسبت به پرداخت مطالبات هزینه های درمانی دانشگاه علوم پزشکی تعلل می کنند که هرگونه تأخیر در این راستا ما را نیز با مشکل مواجه می کند.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای رضوانشهر اولین و تنها بیمارستان این شهرستان ۸۰ هزار نفری است که در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت یک هکتار و با ۳۶۴۰ متر مربع، در سه طبقه کار ساخت آن آغاز شد و در ابتدای سال ۱۳۹۶ با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

این بیمارستان دارای بخشهایی نظیر اورژانس، رادیولوژی، دیالیز، آزمایشگاه، CCU ،ICU، درمانگاه قلب، زایمان، مردان، کودکان، جراحی، داروخانه است که برای ساخت و تکمیل این پروژه عظیم بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان رضوانشهر با دو بخش و دو شهر بنام های رضوانشهر و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

Share