فرمانده ناوگان شمال:

اگر نیروی دریایی ارتش نبود سرنوشت جنگ طور دیگر رقم می‌خورد

فرمانده ناوگان شمال نداجا با اشاره به اعزام ۵۸ ناوگان سیاسی، اطلاعاتی و نظامی در اقیانوس‌ها گفت: نیروی دریایی می‌تواند به‌راحتی امنیت آبراه‌های خزر را تأمین کند کما اینکه برای نشان دادن اقتدار خود نیازمند تعامل با دیگر کشورها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناخدایکم عرشه سید عبدالوهاب طاهری، صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در بندرانزلی با اشاره به نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس جنگ اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با درایت امام راحل (ره) و با حماسه‌آفرینی‌های خود در دوران دفاع مقدس همواره حامی انقلاب اسلامی و این نظام بوده و برای سربلندی آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی با اذعان به اینکه نیروی دریایی همواره از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده است گفت: این انقلاب پاسخ خون شهدا است و باید تا پای جان خود از این نظام و آرمان‌های آن دفاع کرد.

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا‌(ع‌) نداجا با اذعان به نقش مؤثر نیرویی دریایی ارتش در مقاومت خرمشهر خاطرنشان کرد: ارتش صدام به خیال خود می‌خواست خرمشهر را سه‌روزه فتح کند ولی با فداکاری‌های گردان یکم تکاوران نیروی دریایی، سپاه و مردم غیور خرمشهر به این هدف دست نیافت.

طاهری با بیان اینکه اگر نیروی دریایی نبود سرنوشت جنگ طور دیگر رقم می‌خورد تصریح کرد: نقش نیروی دریایی در شکست حصر آبادان بسیار مؤثر بود و اگر ایثارگری‌های نیروی دریایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود سرنوشت جنگ‌ به شکلی دیگر رقم می‌خورد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نقشه نیروی دریایی در کشور گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی یک نیروی سیاسی، نظامی و اقتصادی است و در پیشرفت و آبادانی انقلاب نقش بسیار مؤثری و مهمی دارد.

فرمانده ناوگان شمال نداجا یکی از وظایف نیروی دریایی را ایجاد امنیت و باز نگه‌داشتن خطوط مواصلاتی عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف مهم دشمن پس از دوران دفاع مقدس نفوذ به آبراه‌های ایران برای ضربه زدن به این نظام است لذا نیروی دریایی با اسکورت شناورهای تجاری و نفت‌کش‌های ایران باعث پیشرفت اقتصاد دریایی در کشور شد.

طاهری با تأکید بر لزوم تعامل با دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: نیروی دریایی می‌تواند به‌راحتی امنیت آبراه‌های خزر را تأمین کند کما اینکه برای نشان دادن اقتدار خود نیازمند تعامل با دیگر کشورها است.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی در اقیانوس‌ها گفت: در عرصه سیاست نیروی دریایی در جهت ایجاد تعامل با دیگر کشورها، ۵۸ ناوگان سیاسی، اطلاعاتی و نظامی در اقیانوس‌ها اعزام شده است.

فرمانده ناوگان شمال نداجا با اذعان به اینکه در ساخت انواع ناوشکن و زیردریایی‌ها از نیروی متخصص داخلی استفاده‌شده است افزود: یکی از افتخارات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده از نیروهای متخصص داخلی برای ساخت ناوشکن سهند و زیردریایی‌های جماران است.

طاهری لازمه اقتدار نیروی دریایی را داشتن بصیرت ولایتمداری دانست و تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم داشتن اقتدار، اعتقاد به ولایت‌فقیه و داشتن بصیرت است که خدا را شکر تمام پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای بصیرت بوده و همراه گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری هستند.

Share