در حاشیه تلاش برخی «واسطه‌ها» برای انتخاب شهردار رشت

انتخاب این افراد راهکاری برای خروج از بحران نیست بلکه ورود به خود بحران است!

توصیه برخی از همان واسطه‌ها و انتشار اسامی برخی افراد به عنوان گزینه شایسته برای شهرداری نه تنها راهکاری برای خروج از بحران نیست بلکه عملا خود بحران است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با قطعی شدن عدم احراز صلاحیت حامد عبدالهی شهردار منتخب شورا به عنوان شهردار جدید رشت حالا شورانشینان باید یکبار دیگر به دنبال انتخاب شهرداری جدید برای شهر رشت باشند.

پروسه انتخاب شهردار طی سالهای اخیر در رشت همواره حواشی زیادی در برداشته و در این بین تلاش برخی «واسطه‌ها»، فشار برخی افراد و مهمتر از آن لابی‌های شبانه بدون توجه به تخصص و صلاحیت گزینه‌ها، همواره در انتخاب شهردار اثرگذار بوده است تا جاییکه که عملا به این نتیجه می رسیم که دعوت از افراد مختلف برای حضور در صحن شورا و ارائه برنامه عملا هیچ تاثیری بر رای و نظر اعضای شورا نداشته و آنها همواره تصمیمات خود را از قبل گرفته‌اند و اینگونه جلسات حالت نمادین و فرمالیته دارد.

حالا یکبار دیگر باید اعضای شورای پنجم رشت دور یک میز بنشینند و دست به انتخاب شصت و ششمین شهردار رشت بزنند.
باتوجه به نوع رفتار وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور با شهردار پیشنهادی کرج، همچنین تائید صلاحیت دقیقه نودی شهردار پیشنهادی تهران که آنهم با تلاش بسیار و با کمک برخی اعضای هیات دولت صورت گرفت، به اعضای شورای شهر رشت توصیه میشود که در انتخاب خود به عنوان کسی که سکان آینده شهر را باید به آن بسپارند به دنبال فردی باشند که از حداقل شانس لازم برای عبور از فیلتر وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور برخوردار باشد. اگرچه ممکن است باب میل ما خیلی از افراد باشند اما فراموش نکنیم که باید بتوانیم نظر مسئولان بالادستی را نیز تامین کنیم و تاکنون نیز رویه‌ها نشان داده که وزارت کشور و نهادهای نظارتی با توصیه عمو، خاله و عمه حاضر نیستند از ضوابط خود دست بکشند! در این بین توصیه برخی از همان واسطه‌ها و  انتشار اسامی برخی افراد به عنوان گزینه شایسته برای شهرداری نه تنها راهکاری برای خروج از بحران نیست بلکه عملا خود بحران و انداختن شهر و شورا به «چاه ویل» است که ممکن است راه نجاتی هم از آن نباشد!

Share