معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی

امکان غرق شدن کشتی نارگل صفر‌ است|سلامت کامل تمامی خدمه‌ کشتی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه غرق شدن کشتی تجاری نارگل در آب‌های خزر شایعه‌ای بیش نیست گفت: این مدل کشتی‌ها هرگز در داخل بندر غرق نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی حق‌شناس اظهار کرد: کشتی تجاری نارگل با حدود بیش از ۸۸ متر طول دوهزار تن بار سرامیک از بندر آستارا به سمت بندر هوسان باکو در حال حرکت بود که حدود ساعت ۱۴ ظهر به دلیل مشکل فنی در هنگام خروج از دهانه بندر از پاشنه کشتی دچار آبگرفتی می‌شود.

وی با بیان اینکه غرق شدن کشتی تجاری نارگل در آب‌های خزر شایعه‌ای بیش نیست تصریح کرد: این مدل کشتی‌ها هرگز در داخل بندر غرق نمی‌شود، زیرا میزان آب داخل حوضچه به دلیل کم بودن عمق به حدی نیست که باعث عرق شدن این دست از کشتی‌ها شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه بلافاصله پس از وقوع حادثه یک فروند یدک‌کش کشتی بندر انزلی به سمت محل حادثه اعزام شد افزود: در حال حاضر عملیات غواصی جهت شناسایی میزان آب داخل کشتی و تخلیه آب از پاشنه کشتی ادامه دارد.

حق‌شناس با بیان اینکه هیچ یک از خدمه کشتی دچار مشکل‌نشده و همگی در سلامت کامل به سر می‌برند گفت: با تلاش‌های نیروهای امداد و نجات حاضر در محل حادثه کشتی تجاری نارگل تا ساعاتی دیگر جهت انجام هرگونه اقدام فنی و امدادی به اسکله بازگرانده می‌شود.

 کشتی تجاری نارگل با دوهزار تن بار کاشی شامگاه پنج‌شنبه از بندر آستارا به بندر باکوی جمهوری آذربایجان در حال حرکت بود که به دلیل ایجاد حفره بزرگ در بدنه و آب‌گرفتگی شدید در آب‌های خزر دچار سانحه جدی‌شده و تلاش برای رهاسازی و هدایت کشتی به اسکله تداوم دارد.

Share