امام جمعه موقت آستارا

امروز قاره سبز، قاره زرد شده است | جنازه برجام هم پوسیده است

امام جمعه موقت آستارا در ادامه با اشاره به حضور جدید زردها در فرانسه گفت: امروز قاره سبز، قاره زرد شده و فرانسه در آتش و خشونت غوطه ور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام ناصر صالحی با برگزار شد.
امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به حدیثی از نبی اکرم اسلام گفت: بنا به فرمایش ایشان سه چیز انسان را همواره نجات می دهد، یکی ترس از خداوند هم در آشکار و هم در نهان می باشد و کسی که از خداوند ترس نداشته باشد از همه چیز خواهد ترسید و بالعکس.
حجت الاسلام صالحی با اشاره به فرمایش علی (ع) در مورد گناه نکردن گفت: امیرالمومنین می فرمایند در پنهان از گناه کردن بپرهیزید که کسی اگر گناه نکند نگاه مهربان خداوند را همواره در زندگی اش خواهد دید.
امام جمعه موقت آستارا دومین مورد نجات دهنده انسان را رعایت حد وسط و میانه دانست و افزود: خرج بی رویه و اسراف، زندگی انسان را از مسیر درست خارج می کند و امروز زندانیان اقتصادی گواه این مسئله می باشد.
خطیب جمعه این هفته آستارا سومین مورد نجات انسان را به رعایت عدالت دانست و تصریح کرد: امیرالمومنین وقتی با سارقی که ذره اش را دزدیده بود پیش قاضی رفت خطاب به وی گفت: من در این زمان خلیفه مسلمین نیستم و نهایت عدالت را در مورد من به جای بیاورم.
مدیر حوزه علمیه ولیعصر (عج) بندر آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به ۲۵ آذر ولادت امام حسن عسگری گفت: باید با بهره‌گیری از فرمایشات امیرالمومنین مسیر درست را انتخاب کرد، ایشان می فرمایند: دو چیز است که بالاتر از آن چیزی نیست؛ ایمان درست و به درد برادران دینی خوردن است و می‌توان مسیر درست زندگی کردن را با آن تعیین کرد.
صالحی با اشاره به روز چهارشنبه سالروز وفات حضرت معصومه عنوان کرد: انسانی که عمل صالح نداشته باشد نمی‌تواند از این بزرگان بهره بگیرد و در آخر عاقبت به خیر شود.
امام جمعه موقت آستارا در ادامه با اشاره به حضور جدید زردها در فرانسه گفت: امروز قاره سبز، قاره زرد شده و فرانسه در آتش و خشونت غوطه ور شده است و یاد آوریم روزی که سوریه با تهدید و مکر دیگران در حال سوختن بود، کشورهای مختلف از جمله فرانسه با دادن سلاح این امر را تشدید کردند و امروز کسی حق ندارد به مکرون چیزی بگوید و مشکلاتشان، مسائل داخلی عنوان می‌شود.
حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: هنگامی که اتوبوسی در ایران ماموران را ظالمانه زیر می گرفت هم کار آنها می‌گفتند این کار بین المللی است و امروز مسائل آنها داخلی می‌شود.
خطیب جمعه این هفته آستارا با اشاره به بیست و ششم آذر سالروز حمایت تسلیحاتی غرب از عراق در جنگ تحمیلی گفت: امروز سازمان ملل بحران یمن را بزرگترین قحطی قرن می نامد، پس دمکراسی شما کجاست؟ شمایی که به عربستان کمک تسلیحاتی می کنید، آقای ماکرون شما که کشور دموکراتیک هستید چرا این رفتارها را با دانش آموزان می کنید؟
صالحی در ادامه با سوال از کشورهای طرف برجام گفت: برجام کدام نتیجه را برای ما داشته است؟ کدام برجام وقتی طرف اصلی که آن را پاره کرد و مشکلات آن هنوز حل نشده و امروز جنازه آن هم پوسیده است.
امام جمعه موقت آستارا با اشاره به نشست شورای همکاری خلیج فارس گفت: این نشست بی خاصیت هیچ خروجی ندارد و این ها در صدد دشمن سازی برای کشور اسلامی ما هستند و این مرد فرتوت نفهم پول‌های نفتش را خرج خرید تسلیحات می‌کند.
امام جمعه موقت آستارا با انتقاد از عدم حمایت از پیام رسان های داخلی گفت: متاسفانه نرم افزارهای خارجی بدون فیلتر به کشور بازگشته‌اند و آیا ما که در بحث موشکی، هوا فضا و پزشکی سرآمد هستیم نمی‌توانیم پیام رسان داخلی تولید کنیم؟
صالحی در پایان با انتقاد از عدم نظارت بر رفتار قطعه‌سازان و تولید کنندگان خودرو گفت: اینها هر زمان دلشان میخواهند بهانه کمبود قطعات را می آورند و تولیدکنندگان هم با استقبال از این امر به دنبال افزایش قیمت خودرو می‌روند، امروز در بحث نظارت مشکل جدی در کشور داریم.
همچنین امروز در حاشیه نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا توسط اداره های شهرداری و صنعت، معدن و تجارت شهرستان مرزی بندر آستارا میز خدمت رسانی و تکریم ارباب رجوع برقرار بود.

Share